Iranian Agriculture News Agency

کشت انواع محصولات در محیط‌های گلخانه ای با جدیت برنامه ریزی و دنبال می شود

جواد تاراسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وسعت گلخانه‌های فعال استان زنجان را نزدیک ۳۹ هکتار اعلام کرد و افزود: محصولاتی مانند توت فرنگی، سبزی و صیفی جات و نهال، عمده تولیدات گلخانه‌های سطح استان است. تاراسی با بیان اینکه زیرساخت لازم برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان فراهم است، اظهار داشت: به واسطه تامین این زیرساخت ها در زمان حاضر یک شرکت سوئیسی برای سرمایه گذاری جهت اجرای یک مجتمع گلخانه ای ۵۲ هکتاری در ابهر اعلام آمادگی کرده و مقدمات اجرای طرح توسط شرکت شهرکهای کشاورزی در دست اقدام است. سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، توسعه ۵۰ هکتار واحد گلخانه‌ای در این استان علاوه بر گلخانه های موجود، برنامه ریزی شده است، گفت: با به سرانجام رسیدن طرح های سرمایه گذاری و در دست احداث در این حوزه، تحقق این مهم جلو از برنامه اتفاق خواهد افتاد.

کشت انواع محصولات در محیط‌های گلخانه ای با جدیت برنامه ریزی و دنبال می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وسعت گلخانه‌های فعال استان زنجان را نزدیک ۳۹ هکتار اعلام کرد و افزود: محصولاتی مانند توت فرنگی، سبزی و صیفی جات و نهال، عمده تولیدات گلخانه‌های سطح استان است.

تاراسی با بیان اینکه زیرساخت لازم برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان فراهم است، اظهار کرد: به واسطه تامین این زیرساخت ها در زمان حاضر یک شرکت سوئیسی برای سرمایه گذاری جهت اجرای یک مجتمع گلخانه ای ۵۲ هکتاری در ابهر اعلام آمادگی کرده و مقدمات اجرای طرح توسط شرکت شهرکهای کشاورزی در دست اقدام است.

وی افزود: در شهرستان خدابنده نیز یک مجتمع گلخانه ای پرورش گل رز هلندی با سرمایه گذاری داخلی همراه با مشارکت یک شرکت هلندی در دست احداث است که انتظار می رود تا پایان امسال به مرحله بهره برداری برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، توسعه ۵۰ هکتار واحد گلخانه‌ای در این استان علاوه بر گلخانه های موجود، برنامه ریزی شده است، گفت: با به سرانجام رسیدن طرح های سرمایه گذاری و در دست احداث در این حوزه، تحقق این مهم جلو از برنامه اتفاق خواهد افتاد.

تاراسی با بیان اینکه برای راه اندازی و تجهیز هر هکتار واحد گلخانه ۵ تا ۶ میلیارد تومان هزینه نیاز است، گفت: در استان زنجان به دلیل در دسترس بودن بازار مصرف تهران و شمال کشور، ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: در زمان حاضر بیش از سه هزار نفر در این استان در زمینه کشت محصولات گلخانه‌ای مشغول به کار هستند.

این مقام مسئول به مواردی از قبیل افزایش تولید در واحد سطح ، تولید بیش از یک محصول در سال ،افزایش کیفیت محصول تولیدی ،صرفه جویی در مصرف آب ،استفاده از اراضی غیر قابل کشت با سیستم هیدرو پونیک ،عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار، تولید محصول در تمام فصل های سال با توجه با امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط مورد نیاز گیاه به عنوان مزایای این روش کشت و پرورش گیاه اشاره کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید