Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت تولید ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در زنجان با منابع آبی و سطح زیر کشت فعلی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با منابع آبی موجود و سطح زیر کشت فعلی اراضی کشاورزی می‌توان ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید کرد.

ظرفیت تولید ۶ میلیون تن محصول کشاورزی در زنجان با منابع آبی و سطح زیر کشت فعلی

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی با اشاره به الگوی کشت محصولات کشاورزی در استان زنجان، اظهار کرد: تلاش ما این است با برنامه‌های بهره‌ورانه حداقل ۲ برابر میزان فعلی محصول کشاورزی تولید کنیم.

وی با بیان اینکه به طور میانگین در سال حدود ۳ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود، افزود: می‌توان با همین منابع آبی و سطح کشت تا ۶ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی داشته باشیم.

تاراسی بابیان اینکه طرح توسعه آبیاری تحت‌فشار از الویتهای اصلی سازمان اسـت، گفت: اراضی استان زنجان ۱۸۰ هزار هکتار آبی می باشد که از این میزان ۱۲۴ هزار هکتار مستعد آبیاری تحت‌فشار است که تاکنون حدود ۴۶ درصد از اراضی مستعد آبیاری تحت فشار کشاورزی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده که در این خصوص ؛استان رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها توسط این سازمان به جد دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله وسعت گلخانه‌ها توسعه پیدا می‌کند و تا الان ۳۵ هکتار گلخانه داریم و سهم توسعه گلخانه سال جاری ۵۰ هکتار است.

این مقام مسئول افزود با فعالیتهای آموزشی و ترویجی وهمچنین استفاده از تجارب کشاورزان نمونه استانی و ملی، درصدد ارتقای متوسط تولید محصولات کشاورزی حداقل به دو برابر این میزان هستیم و امید می رود در سالهای نه چندان دور به این مهم دست یابیم.

تاراسی از دیگر برنامه های ارتقای تولید را استفاده از ظرفیت و توان علمی همکاران موسسات و مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی در قالب طرح یاوران تولید برشمرد و گفت با اجرای این طرح افزایش تولید و توجیه اقتصادی محصولات کشاورزی حاصل خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید