Iranian Agriculture News Agency

توان تولید محصولات کشاورزی در زنجان به ۶ میلیون تن می رسد

رئیس سازمان در دیدار با نماینده ولی فقیه استان در محل دفتر امام جمعه زنجان، به شعار سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی زنجان برای توسعه صادرات در بخش کشاورزی برنامه ریزی لازم را دارد.

توان تولید محصولات کشاورزی در زنجان به ۶ میلیون تن می رسد

به گزارش خبرنگارر ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی به مبارزه با آفات کشاورزی اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار برای مقابله و مبارزه با آفت ملخ در استان پیش بینی شده بود و تاکنون در بیش از 20 هزار هکتار از مزارع شهرستان مبارزه با ملخ انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: تا کنون بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی زراعی گندم بر علیه سن مادر و درحدود 110 هزار هکتار از اراضی هم مبارزه با سن پوره انجام شده است.

تاراسی به طرح آبیاری تحت فشار اشاره کرد و افزود: برای سال جاری ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و از مجموع 124 هزار هکتار اراضی مستعد توسعه سامانه های نوین آبیاری در این استان  تاکنون 55 هزار 156 هکتار معادل 3 / 44 درصد اراضی به این سامانه ها مجهز شده است .

وی تاکید کرد: در سال گذشته حدود سه میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، ابراز کرد: توان تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان به  شش میلیون تن خواهد رسید و برای تحقق این امر مهم هم برنامه ریزی لازم  به منظور افزایش متوسط تولید محصولات کشاورزی به میانگین تولید کشاورزان پیشرو استان در حال انجام است.

تاراسی به سطح زیر کشت محصول زیتون در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم به محصول زیتون اختصاص دارد. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید