Iranian Agriculture News Agency

کشت گیاهان داروئی در استان از استقبال خوبی برخوردار است

ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به اجرای طرح تغییر الگوی کشت در زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح از سیاست های مهم جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب در استان است.

کشت گیاهان داروئی در استان از استقبال خوبی برخوردار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان،  جواد تاراسی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به اجرای طرح تغییر الگوی کشت در زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح از سیاست های مهم جهاد کشاورزی برای کاهش مصرف آب در استان است.

وی اظهار کرد: زنجان جزو پنج استان برتر در بحث تغییر الگوی کشت است و در این خصوص کشت گیاهان کم آب توسعه می یابد و تاکنون هم اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است                                                          

وی خاطر نشان شد: هدف از اجرای طرح اصلاح الگوی کشت را تولید محصولات کشاورزی بر اساس نیاز بازار و متناسب با شرایط اقلیمی و آب‌وخاک در مناطق مختلف اعلام کرد و افزود: گیاهان دارویی جزو گیاهان کم توقع و کم آب بر است و در شرایط آب و هوایی مختلف و در خاک نامرغوب و کم آب رشد می‌کنند                                          

تاراسی با بیان اینکه در زنجان کشت گیاهان دارویی رشد خوبی داشته و تا پایان سال گذشته توسعه ۵۵۰ هکتار گیاهان دارویی را داشتیم، تاکید کرد: از این میزان ۱۸۵ هکتار مربوط به کشت گل محمدی بوده است.                      

وی ابراز کرد: در زنجان طی سال گذشته بیش از ۳۱۵ تن انواع محصولات گیاهان دارویی تولید شد.                          

وی به محصول مهم و پر سود گل محمدی اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی استان برای تهیه نهال گل محمدی یارانه می دهد و استقبال مردم هم بسیار مطلوب است.                                                    

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید