Iranian Agriculture News Agency

آمادگی مراکز خرید تحت نظر دولت جهت تحویل محصول گندم تولیدی کشاورزان استان زنجان

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: خرید گندم داخلی در سالجاری صرفا توسط مراکز خرید تحت نظر دولت دارای مجوز رسمی و معتبر از غله صورت خواهد گرفت و فعالیت سایر افراد و اماکن فاقد مجوز ممنوع بوده و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

آمادگی مراکز خرید تحت نظر دولت جهت تحویل محصول گندم تولیدی کشاورزان استان زنجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان ، عبداله جعفری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: کلیه مراکز خرید تحت نظر دولت در تمام نقاط استان آماده تحویل گیری گندم تولیدی کشاورزان عزیز بوده و درصورت وجود هر گونه شکایت و مشکل میتوانند مراتب را به نماینده جهاد کشاورزی و غله مستقر در مراکز خرید و یا به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان محل تولید اعلام نمایند تا پیگیری لازم معمول شود.

جعفری با اعلام این خبر افزود: از کشاورزان عزیز درخواست میگردد گندم تولیدی خود را صرفاً به مراکز تحت نظر دولت تحویل و حضور و فعالیت واسطه‌ها، دلالان و مراکز خرید و فروش گندم فاقد مجوز از اداره کل غله را به دستگاه انتظامی و بازرسی و جهاد کشاورزی شهرستانها اعلام کنند.

عبداله جعفری گفت: خرید گندم داخلی در سالجاری صرفا توسط مراکز خرید تحت نظر دولت دارای مجوز رسمی و معتبر از غله صورت خواهد گرفت و فعالیت سایر افراد و اماکن فاقد مجوز ممنوع بوده و با متخلفین مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: خروج هر حجم گندم در سال جاری از استان علاوه بر بارنامه و اسناد لازم مطابق مقررات ، نیازمند ارائه مجوز خروج رسمی اداره کل غله استان میباشد و محموله های فاقد مجوز، توقیف و با متخلفین برابر مقررات برخورد خواهد شد .

جعفری عنوان کرد: مراکز تولید گندم بذری و بوجاری صرفا با مجوز سازمان جهاد کشاورزی امکان فعالیت خواهند داشت  و مراکز بوجاری مجاز ، صرفاً در قبال حق العمل می توانند نسبت بوجاری اقدام و هرگونه خرید و فروش و دپوی گندم در این مراکز مجاز نبوده و با متخلفین مطابق مقررات برخورد خواهد شد .

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه: کشاورزان عزیز قبل از فروش گندم تولیدی خود به مراکز خرید از مجاز بودن مرکز و داشتن مجوز از اداره کل غله اطمینان حاصل و سپس نسبت به واگذاری گندم خود اقدام نمایند،  افزود: کشاورزانی که نسبت به تحویل گندم تولیدی خود به مراکز خرید تحت نظر دولت اقدام نموده اند در تامین و تحویل نهاده های تولیدی ، کود ، سم و بذر و ... در الویت خواهند بود .

وی عنوان کرد: گندمهای عاری از آفات نباتی و آلودگی و ناخالصی (کاه ، خاک و سنگ و ... ) مشمول جایزه پاکی خواهد بودو با عنایت به تغییر چشمه الک به 1.7 در 20 میلی متر،مبارزه مناسب با آفات و مدیریت مناسب برداشت و استفاده از کمباینهای مناسب در افزایش منافع کشاورزان تاثیر گذار خواهد بود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید