Iranian Agriculture News Agency

وضعیت صنعت پرورش بوقلمون استان زنجان در سال 1398

معاون تولیدات دامی سازمان تصریح کرد: استان زنجان با تولید بیش از 10 درصد گوشت بوقلمون یکی از قطب های تولید این محصول در کشور بوده و در حال حاضر تعداد واحدهای فعال درزمینه پرورش بوقلمون گوشتی ، 31 واحد بامجموع ظرفیت 215100 قطعه است.

وضعیت صنعت پرورش بوقلمون استان زنجان در سال 1398

 به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، معاون تولیدات دامی سازمان تصریح کرد: استان زنجان با تولید بیش از 10 درصد گوشت بوقلمون یکی از قطب های تولید این محصول در کشور بوده و در حال حاضر تعداد واحدهای فعال درزمینه پرورش بوقلمون گوشتی ، 31 واحد بامجموع ظرفیت 215100 قطعه است.

صادقی گفت: درصورت فعال بودن کل ظرفیت استان و با احتساب 2 دوره پرورش درسال ، استان زنجان قابلیت تولید سالیانه بیش از 4900 تن گوشت بوقلمون را دارا می باشد. در سال گذشته در حدود 365 هزار و 138 قطعه جوجه ریزی بوقلمون در استان انجام پذیرفت که از این تعداد در حدود 3911 تن گوشت بوقلمون تولید شده است.

سید محمد علی صادقی عنوان کرد: نژادهای مورد استفاده عمدتاً BUT ، نیکولاس و هیبرید می باشد، که بیشتر از واحدهای مادر بوقلمون داخل کشور تأمین می شوند و با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از سال 1396 وابستگی به واردات جوجه یکروزه بوقلمون به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.

وی افزود: در سال گذشته سومین واحد پرورش بوقلمون مادر استان به ظرفیت 5000 قطعه در قالب تکمیل زنجیره تولید بوقلمون شمال غرب کشور راه اندازی گردید، که با افتتاح این واحد تولیدی علاوه بر صرفه جویی ارزی و عدم وابستگی به واردات جوجه یکروزه بوقلمون، سالیانه بیش از 600000 قطعه جوجه یکروزه بوقلمون گوشتی تولید و  به تولیدات قبلی افزوده خواهد شد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید