Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با سن گندم در بیش از 30 هزار هکتار از مزارع استان زنجان انجام شد

جواد تاراسی به عملیات مبارزه با آفت سن مادر در سطح اراضی کشاورزی گندم اشاره کرد و گفت: عملیات مبارزه با سن مادر در بیش از 30 هزار هکتار از اراضی گندم و مبارزه با سن پوره در ۱۱۵ هزار هکتار از مزارع استان انجام خواهد شد و هدف از این کار کیفیت بخشی به تولید گندم است .

مبارزه با سن گندم در بیش از 30 هزار هکتار از مزارع  استان زنجان  انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه طی سال گذشته در ۱۰۶ هزارهکتار از اراضی گندم استان مبارزه با آفت سن گندم انجام شد، گفت: از لحاظ تامین تجهیزات و سم مورد نیاز برای سم‌پاشی مزارع کمبود و مشکلی وجود ندارد.    

تاراسی تاکید کرد: مبارزه و مقابله با سن مادر در  7300 هکتار از گندم زارهای شهرستان‌های ابهر، حدود 3500 هکتاراز اراضی سلطانیه، حدود 5500 هکتار از اراضی کشتگندم شهرستان زنجان و بیش از 10 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی شهرستان خدابنده انجام شدهاست.                                                          

وی افزود: خوشبختانه امسال بارندگی ها در استان خوب بوده و در این میان سازمان جهاد کشاورزی برای تقویت تولید محصولات کشاورزی مبارزه با سن مادر را به جد دنبال می کند.                                                                

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، تصریح کرد: انجام عملیات مبارزه با سن گندم در استان، کیفیت تولید این محصول را سال به سال بهتر می کند.                                    

تاراسی به کشت گندم در زنجان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم آبی و ۲۹۱ هزار هکتار دیم بوده و هدف‌گذاری برای تولید گندم بیش از ۵۰۰ هزار تن  است.  

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید