Iranian Agriculture News Agency

قیمت گوشت مرغ در بازار زنجان کاهش یافت

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به شیوع کرونا و کاهش تقاضا برای خرید گوشت مرغ، قیمت این کالا در بازار استان زنجان کاهش یافته است.

قیمت گوشت مرغ در بازار زنجان کاهش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان زنجان، جواد تاراسی امروز 30/1/99 در جلسه کارگروه تنظیم بازار در محل استانداری زنجان، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷۰ تن مرغ  توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری شده و اکنون شرایط قابل قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا و کاهش تقاضا برای خرید گوشت مرغ، قیمت این کالا در بازار استان زنجان کاهش یافته است، افزود: قیمت مرغ هم‌اکنون در فروشگاه‌ها به ازای هر کیلوگرم ۱۱ هزار تومان است که پیش‌بینی می‌شود این روند تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه داشته باشد.

تاراسی گفت: با شیوع بیماری کرونا و کاهش مصرف مردم، جوجه‌ریزی‌هایی که  برای تأمین مرغ در ایام عید و ماه مبارک رمضان انجام شده بود، به فروش نرفت و مرغداری‌ها با مشکل مواجه شدند.

تاراسی ادامه داد: امسال یک میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای جوجه ریزی استان انجام شد، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه بود که ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی یادآور شد: تبعات ناشی از عدم جوجه ریزی در واحدهای جوجه کشی استان، بعد از ماه مبارک رمضان خود را نشان خواهد داد که در این راستا برنامه ریزی مناسب برای کاهش اثرات ناشی از این امر در بازار گوشت مرغ اندیشیده شده است.

این مقام مسئول افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته هیچ مشکلی در تأمین مرغ و گوشت قرمز گرم مردم در ماه مبارک رمضان در استان زنجان نخواهیم داشت. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید