Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

کاربرد تفاله زیتون در صنعت داروسازی

ایانا-زنجان : شهرستان طارم در صنایع پایین دست زیتون و افزایش بهره وری آب، نیاز به پیگیری و برنامه ریزی دارد

کاربرد تفاله زیتون در صنعت داروسازی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با احداث اولین واحد تولید فرآورده های جانبی از تفاله کارخانجات روغن کشی زیتون، از این فرآورده در صنعت داروسازی، آرایشی و بهداشتی و حتی به عنوان خوراک دام استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایانا به نقل از ایرنا، محمود حجتی عصر سه شنبه در آیین بهره برداری طرح ۴۰۰ هکتاری تجهیز باغ های شهرستان طارم به آبیاری نوین افزود: تجهیز زمین ها به سامانه های نوین آبیاری از ضروریات بخش کشاورزی است که با توجه به بحران آب و کمبود منابع آبی از طریق این طرح ها می توان راندمان آبیاری را افزایش داد.

وی اظهار داشت: زیتون در چند سال گذشته در شهرستان طارم توسعه بسیاری داشته است، این شهرستان حتی می تواند در زمینه گیاهان دارویی هم موفق عمل کند که نیازمند پیگیری جدی مسوؤلان است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: شهرستان طارم در صنایع پایین دست زیتون و افزایش بهره وری آب، نیاز به پیگیری و برنامه ریزی دارد که در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

حجتی با اشاره به مناطق پربارش طارم اضافه کرد: در این مناطق می توان بعضی درختان کم آب بر را به صورت دیم کشت کرد تا از این طریق هم از فرسایش خاک جلوگیری و هم موجب ذخیره سازی آب شده تا بواسطه ی آن موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای کشاورزان شود که در این زمینه نیز وزارتخانه برنامه و طرحهایی را مورد بحث قرار داده است.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: با توجه به پیشرفت صنعت کشاورزی در طارم در سه دهه ی اخیر همچنان امیدواریم با سرعت بالا شاهد پیشرفت در این بخش از شهرستان باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی؛ ضمن اشاره به ظرفیتهای بالای گردشگری طارم یادآور شد: این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری و محصولات باغی و زراعی متنوعی است که می تواند در جذب گردشگر و تامین بخشی از اقتصاد مردم موثر واقع شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید