Iranian Agriculture News Agency

"مهاجر" در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد:

کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود در سال آینده

تولید ۹۵ درصدی محصولات کشاورزی در کشور

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: با درایت وزیر جهاد کشاورزی قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در سال آینده ۴۰ تا ۴۵ درصد کاهش خواهد یافت‌.

کاهش ۴۵ درصدی قیمت کود در سال آینده

به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا مهاجر، معاون امور زراعت وزارت امور جهاد کشاورزی در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با شرکت در راهپیمایی این روز و حضور در شبکه ملی برکت، با یادآوری خاطرات دوره نوجوانی و جوانی خود و حضور در تظاهرات آن ایام، گفت: آن تظاهرات با امید به پیروزی انقلاب انجام شد که امروز شاهد به ثمر رسیدن بخش عمده ای از ثمره آن هستیم.

وی با بیان اینکه ابرقدرت‌ها با ساز و کار انحراف درصدد از بین بردن انقلاب ها هستند و برای این منظور جنگ تحمیلی ۸ ساله را به کشورمان تحمیل کردند، افزود: در حال حاضر نیز شاهد تحریم‌ها هستیم و همه این اتفاقات برای دست کشیدن ما از اهداف انقلاب است.

مهاجر با بیان اینکه ما به جایگاهی رسیده ایم که می توانیم آینده خودمان را رقم بزنیم، یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب تنها ۳۰ میلیون جمعیت در کشور وجود داشت و بسیاری از محصولات از جمله گندم، جو، ذرت، سویا، پنیر، کره، شیر و گوشت به وسیله واردات تامین می شده است.

معاون وزیر با اشاره به اینکه با درایت مسئولین و پیگیری مردم در حال حاضر با وجود ۸۵ میلیون جمعیت کشور ۹۵ درصد محصولات کشاورزی در داخل تامین می‌شود، افزود: اگر خشکسالی‌های چند سال اخیر اتفاق نمی‌افتاد ۱۰۰ درصد محصولات کشاورزی در داخل تامین می شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما نیازمند ۱۳۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی است که ۹۵ درصد آن در داخل تامین می‌شود.

معاون وزیر در امور زراعت از دلایل تامین نشدن ۵ درصدی محصولات کشاورزی را مشکل آب در کشور عنوان کرد و ادامه داد: محصولاتی مانند ذرت و سویا به دلیل مشکل آب از خارج از کشور تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در دو سه سال اخیر به دلیل گرانی کود های پتاس و فسفر نتوانستیم کود مورد نیاز در مزارع استفاده شود، تصریح کرد: به دستور وزیر جهاد کشاورزی 40تا ۴۵ درصد قیمت کودها کاهش خواهد داشت.

به گفته وی از ابتدای سال آینده کشاورزان می توانند این کودهای ارزان قیمت را تهیه کنند که این موضوع سبب افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی خواهد شد.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه درصدد ایجاد دو کارخانه شکر در استان های گلستان و خوزستان برای تامین شکر مورد نیاز کشور هستیم، افزود: با راه اندازی این کارخانه برای همیشه از واردات شکر بی نیاز خواهیم شد.

وی در پایان تصریح کرد: امید میرود در سال زراعی ۱۴۰۰ – 1401 با عملکرد بهتر، افزایش ضریب امنیت غذایی را به ملت هدیه بدهیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید