Iranian Agriculture News Agency

کاربرد اپلیکیشن های تلفن همراه در کشاورزی

امروزه با استفاده از فناوری های پیشرفته و اپلیکیشن های کشاورزی مسیر جدیدی همراه با امکانات بهتر در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

کاربرد اپلیکیشن های تلفن همراه در کشاورزی
به گزارش سرویس پژوهش خبرگزاری صدا وسیما: پیشرفت تکنولوژی در زمینه کشاورزی از گذشته تا به امروز سیر تحول عظیمی را پیموده و فناوری‌های جدید باعث کاهش بسیاری از ضایعات و افزایش بهره‌وری در زمینه کشاورزی شده است و باید بتوانیم با بهره‌گیری از فناوری‌های روز، به هوشمند کردن هرچه بیشتر حوزه کشاورزی روی آوریم.
 
امروزه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته کشاورزی و همین طور اپلیکیشن‌های کشاورزی مسیر جدیدی همراه با امکانات بهتر در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

در حال حاضر اپلیکیشن‌ها و فناوری‌های هوشمند تلفن‌های همراه به مرکز این تحولات جهانی تبدیل شده اند. مدت هاست که روند کشاورزی هوشمند رو به رشد است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها متوقف شود.

امروزه ده‌ها اپلیکیشن ایرانی و خارجی برای حل مشکلات کشاورزی وجود دارند. این برنامه‌های کاربردی به کشاورزان کمک می‌کند تا با جمع آوری داده‌های ارزشمند، محصولات زراعی خود را به خوبی مدیریت کنند. علاوه بر این اپلیکیشن‌های کشاورزی به اعمال رویکردی هوشمندانه در بخش‌های مختلف زنجیره تولید مواد غذایی کمک می‌کند.

به طور کلی اپلیکیشن‌های کشاورزی به منظور کاهش هزینه‌های کشاورزان و در نتیجه افزایش بهره وری آن‌ها طراحی و توسعه یافته اند.

 
در همین راستا با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در توسعه اقتصادی، اجتماعی کشور و در سال جهش تولید، برای بررسی و معرفی بیشتر کاربرد اپلیکیشن‌های تلفن همراه در کشاورزی و تجارب جهانی و ارائه توصیه سیاستی برای ایران، مصاحبه‌ای با آقای دکتر علی اصغر عبدالهی، پژوهشگر موسسه پژوهش‌ های برنامه ‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده که مهمترین بخش‌های آن در این پژوهش ارائه می‌شود.

کاربرد اپلیکیشن های تلفن همراه در کشاورزی(تجارب جهانی و ارائه توصیه سیاستی برای ایران)

متن کامل این مطلب در اینجا قابل دریافت است

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید