Iranian Agriculture News Agency

سال خوب میگو؛

افزایش ۶۵ درصدی صید میگو در بوشهر/ پرورش‌دهندگان هم رکورد می‌زنند

بوشهر - در حالی که میزان صید میگو در آب‌های استان بوشهر حدود ۶۵ درصد افزایش یافته است، پیش‌بینی می‌شود میزان تولید میگوی پرورشی استان نیز بیش از ۳۰ درصد افزایش یابد.

افزایش ۶۵ درصدی صید میگو در بوشهر/ پرورش‌دهندگان هم رکورد می‌زنند

 

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر را می‌توان به عنوان قطب میگوی کشور دانست چراکه علاوه بر جایگاه ویژه‌ای که در حوزه صید میگو دارد، بیش از نیمی از میگوی پرورشی کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

طی سال‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای به منظور توسعه زیرساخت‌های پرورش میگو در استان بوشهر صورت گرفته است و شاهد افزایش سطح کشت میگوی استان بوشهر هستیم.

در حالی که سال گذشته پنج هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی استان بوشهر به پرورش میگو اختصاص یافته بود، امسال با افزایش حدود ۱۰ درصدی به پنج هزار و ۶۰۰ هکتار رسیده است.

این میزان افزایش سطح زیر کشت میگوی پرورشی در استان بوشهر سبب شده است تا امسال انتظار ثبت رکوردی جدیدی در پرورش میگو در استان را بکشیم و میزان تولید به صورت چشمگیری افزایش یابد.

علاوه بر افزایشی که در میزان تولید میگوی پرورشی شاهد هستیم، میزان صید نیز در سال جاری با افزایش خوبی روبرو بوده است تا استان بوشهر سال خوبی را از نظر صید و پرورش میگو سپری کند.

۱۸۹۳ تن میگو صید شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: صید میگو در استان بوشهر در استان بوشهر از ۱۳ مردادماه آغاز شد و تا ۲۸ شهریورماه ادامه یافت.

رضا جعفر ابراهیمی با اشاره به اینکه طی این مدت ۷۸۲ فروند شناور از استان بوشهر راهی دریا شدند، تصریح کرد: ۳۸۸ فروند لنج و ۳۹۴ فروند قایق در آب‌های استان بوشهر مجوز صید دریافت کردند و راهی دریا شدند.

وی از صید هزار و ۸۹۳ تن میگو در آب‌های استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با جمع‌بندی دقیق میزان میگوهای صید شده در استان بوشهر، دو هزار تن میگو در استان صید شده باشد.

افزایش ۶۵ درصدی صید میگو

در حالی که سال گذشته هزار و ۱۴۲ تن میگو در آب‌های استان بوشهر صید شده بود، امسال هزار و ۸۹۳ تن میگو صید شده است که بیانگر افزایش ۶۵ درصدی است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر از افزایش چشمگیر صید میگو در سال جاری خبر داد و افزود: میزان صید میگو نسبت به مدت متوسط پنج ساله حدود ۲۴ درصد و نسبت به میانگین ۱۰ ساله حدود ۳۲ درصد افزایش یافته است.

جعفر ابراهیمی خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در خصوص پیشگیری از فعالیت شناورهای متخلف انجام شد، امسال فشار بر ذخایر دریایی کمتر شد و همین امر منجر به تقویت ذخایر شد.

رکورد در تولید میگوی پرورشی

در حالی که سال گذشته حدود ۲۱ هزار تن میگوی پرورشی در اراضی استان بوشهر تولید شده بود انتظار می‌رود امسال شاهد ثبت رکوردی جدید و تولید ۲۹ هزار تن میگو باشیم.

مدیرکل شیلات استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای توسعه اراضی پرورش میگوی استان بوشهر تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و امسال شاهد افزایش میزان برداشت خواهیم بود.

علی بازدار اضافه کرد: سال گذشته ۲۹ هزار تن میگوی پرورشی در استان تولید شد و امسال با افزایش میزان سطح پرورشی، میزان صید به حدود ۲۹ هزار تن خواهد رسید.

افزایش پرورش و تولید میگو

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال گذشته پرورش میگو در سطح پنج هزار و ۱۰۰ هکتار انجام شده بود و امسال پرورش میگو در سطح پنج هزار و ۶۰۰ هکتار انجام می‌شود.

صغری اشرف با اشاره به آغاز عملیات برداشت میگوی پرورشی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: برداشت میگو در استان از اواخر شهریور تا آبان‌ماه انجام می‌شود.

وی با اشاره به پرورش میگو در ۱۱ مجتمع و سایت از شمال تا جنوب استان بوشهر در سال جاری تصریح کرد: شرایط و آب و هوای مناسب، افزایش مکانیزاسیون و وجود زیر ساخت‌های آماده نقش مهمی در افزایش تولید میگو دارد.

ذخیره سازی بچه میگو در استخرهای پرورش این استان از نیمه دوم اردیبهشت آغاز و تا نیمه مرداد ماه به طول انجامید و کار برداشت نیز از اواخر شهریور آغاز و تا آبان ادامه دارد.

یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون قطعه بچه میگو طی سال جاری در استخرهای پرورش استان بوشهر ذخیره سازی شد که این میزان بچه میگو با استفاده از ۲۱ هزار و ۶۰۰ جفت میگوی مولد در ۱۶ مرکز تکثیر استان بوشهر تولید و در اختیار سایت‌های پرورش قرار گرفت.

میزان صید میگو در استان بوشهر امسال بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته و پیش‌بینی‌ها بیانگر افزایش ۳۸ درصدی میزان تولید میگوی پرورشی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید