Iranian Agriculture News Agency

ترسیم چشم انداز بازار جهانی طیور در "برزگر"

 

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، ماهنامه تخصصی "برزگر" که بنیانگذار آن زنده‌یاد عبدالرضا میربلوک است و پیش از مسافرت به دیار باقی این نشریه خوشنام و قدیمی را به محمدرضا جمشیدی بنیانگذار صفحات روزانه کشاورزی و صنایع غذایی در روزنامه‌های اقتصادی کشور به امانت واگذار کرد تا او نیز به احیای آن مبادرت کند؛ در شماره مرداد ماه خود وضعیت بازار جهانی طیور را مورد توجه قرار داده است.

 

162866L

محمدرضا جمشیدی مدیرمسئول و سردبیر این ماهنامه در سرمقاله این شماره مصائب بخش کشاورزی را مورد توجه قرار داده و در این نوشته چالش‌های صنعت دام و طیور را به عنوان بخشی پرمزیت اما پرچالش به بحث گذاشته است.

و در بخش‌های آغازین این مجله که در رویه‌ای متفاوت به درج دیدگاه‌ها و تحلیل‌های بخش کشاورزی اختصاص دارد 3 یادداشت جلب توجه می‌کند. نخست یادداشتی از فاطمه پاسبان در زمینه اقتصاد دانش بنیان به عنوان ضرورت توسعه پایدار کشاورزی؛ دوم یادداشتی از وحید زندی فخر از همکاران رسانه ای که در مطلبی با عنوان دیپلماسی رسانه‌ای کشاورزی ایران به مناسبت آغاز روند جدی اطلاع‌رسانی در خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) اهمیت استفاده وزارت جهاد کشاورزی از این ابزار رسانه‌ای به عنوان تریبون مستقل و منصف بخش کشاورزی را با قلمی فاخر مورد تاکید آنها که دست در امر رسانه دارند قرار داده است و سوم هم یادداشتی از میرمحسن موسویان قائم مقام اتحادیه مرکزی زنبورداران ایران که بر اهمیت تعاونی‌های کشاورزی به عنوان کمک حال بخش کشاورزی تاکید ویژه کرده و با استناد به شعار روز جهانی تعاون در سال 2020 که نخستین شنبه ماه جولای است و به تقویم خورشیدی امسال 14 تیر ماه 99 بود، استفاده موثر از تعاونی‌ها در توسعه کشاورزی را مورد تاکید ویژه قرار داده است.

و اما در گزارشی دیگر به قلم مریم حق‌بیان این ماهنامه چالش‌ها و مزیت‌های صادراتی بخش کشاورزی در ایران را مورد بررسی قرار داده است و در بخش بین‌الملل نشریه نیز با نگاهی به آمار سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی با عنوان پرداخت 700 میلیارد دلار یارانه به صنعت کشاورزی جهان کمیت و کیفیت این موضوع را در کشاورزی جهان مورد توجه قرار داده است.

شاید گزارش خاص این شماره، همان سوژه اصلی نشریه به قلم روان و ترجمه شده «شیما نصیری» است در مورد نگاهی به ارزش جهانی بازار جهانی طیور که بر اساس آنچه در این گزارش مورد اشاره قرار گرفته است تا سال 2023 روندی رو به رشد را طی خواهد کرد.

در بخشی از ماهنامه نیز که با سرکلیشه پاورقی "برزگر" و در هر شماره منتشر می‌شود و قطعا نوستالژی دوستان آن را مرور خواهند کرد نگاهی به مطالب تاریخی کشاورزی است که در این شماره معرفی کتاب فلاحت تالیف دکتر تقی بهرامی در سال 1313 است. البته در ادامه بخش برزگر در گذر تاریخ آمده که خاطرات کشاورزی را برای نسل گذشته زنده خواهد کرد و برای نسل جدید درس‌هایی از آنچه طی شده و نشده خواهد داد.

یکی از نکات بارز در برزگر ماه‌های اخیر از جمله این شماره این است که با وجود سیاه و سفید بودن به لحاظ صفحه آرایی چشم نوازی دارد و طراحی آن مطبوع مخاطب خواهد بود که در زمانه گرانی کاغذ گلاسه و چاپ رنگی تدبیری هوشمندانه جهت ادامه حیات نشریه و ارائه مطالب به دوستداران برزگر با روال منظم ماهانه است.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید