Iranian Agriculture News Agency

برخی با جواز گلخانه، خانه باغ برای تفریح ساخته اند

 

 

فرماندار کرمانشاه با هشدار به صاحبان طرح‌های گلخانه ای، گفت: برخی از افرادی که جواز تاسیس گلخانه گرفته اند به جای احداث گلخانه اقدام به ساخت خانه باغ تفریحی کرده اند که با آن ها برخورد جدی می شود.

 

به گزارش کردپرس، فضل الله رنجبر در جلسه شورای کشاورزی شهرستان کرمانشاه، با بیان اینکه از سال 1394 و در طول پنج سال گذشته 314 طرح گلخانه ای در حوره شهرستان کرمانشاه مجوز تاسیس گرفته‌اند، گفت: در این مدت 22 واحد از این واحدهای گلخانه ‌ای به بهره برداری رسیده، دو مورد به دلیل عدم شروع کار اجرایی جوازشان ابطال شده و مابقی پروژه‌ها بین 20 تا 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اضافه کرد: از 314 طرح گلخانه‌ای که مجوز احداث گرفته‌اند 146 طرح آنها تاکنون هیچ اقدام اجرایی نداشته اند و این یعنی بیش از نیمی از طرح ها هنوز عملیات اجراییشان شروع نشده است.

رنجبر با اشاره به تشکیل کمیته ای برای بررسی دلایل کند بودن احداث گلخانه‌ها در حوزه شهرستان کرمانشاه، گفت: این کمیته با حضور نمایندگانی از فرمانداری، جهاد کشاورزی، امور آب و ... وضعیت احداث گلخانه هایی که مجوز گرفته اما پس از مدت طولانی کار اجرایی خود را آغاز نکرده اند مورد بررسی و نهایتا پس از دادن مهلتی کوتاه نسبت به ابطال جواز تاسیس آن افرادی که عملیات اجرایی احداث گلخانه خود را شروع نکرده‎‌اند، اقدام خواهد شد.

وی تاکید کرد: به افرادی که مجوز احداث گلخانه دریافت کرده اما تاکنون عملیات اجرایی گلخانه های خود را شروع نکرده اند اخطار می دهیم در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به تعیین تکلیف طرح خود اقدام کنند.

 فرماندار کرمانشاه هدف از این اقدام را جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد و افزود: متاسفانه دیده شده برخی از افرادی که جواز تاسیس گلخانه گرفته اند به جای احداث گلخانه اقدام به ساخت خانه باغ تفریحی کرده اند که این موضوع خلاف سیاستگذاری های بخش کشاروزی مبنی بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.
وی تاکید کرد: متخلفان بدانند با جدیت با تخلفات مرتبط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در حوزه شهرستان کرمانشاه برخورد می شود.

رنجبر در ادامه از بنگاههای معاملات ملکی هم درخواست کرد تا به هیچ عنوان اراضی با کمتر از پنج هزار مترمربع را معامله نکنند تا از تغییر کاربری اراضی کشاورزی که سرمایه های کشور هستند جلوگیری شود.

وی در پایان اشاره ای هم صدور جواز تاسیس برای هفت مجتمع گلخانه‌ای با مساحت 207 هکتار در حوزه شهرستان کرمانشاه داشت و ابراز امیدواری کرد: شاهد تسریع در روند احداث این گلخانه‌ها باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید