Iranian Agriculture News Agency

ورود موج بعدی ملخ‌ها از مهرماه

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه فاز اول مبارزه با آفت ملخ صحرایی تقریبا به پایان رسیده و از ۱۰ روز پیش تنها در استانهای درگیر لکه گیری انجام شده است،گفت: فاز دوم مبارزه با آفت ملخ صحرایی از مهر تا آذر خواهد بود.

 

 

 

سید محمدرضا میر در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تا امروز در سطحی بالغ بر ۴۰۲ هزار هکتار  علیه آفت ملخ صحرایی مبارزه شده است، گفت:تقریبا فاز اول مبارزه با این آفت به پایان رسیده است و از ۱۰ روز پیش تاکنون مبارزات در حد لکه گیری بوده است.

وی ادامه داد: دسته جات ملخ صحرایی برای گذران تابستان به دلیل تمایل به آب و هوای معتدل و مرطوب به هند و پاکستان عزیمت کرده و برای زمستان گذرانی از مهرماه با عبور از ایران به سمت خاستگاه اصلیشان یعنی حاشیه دریای سرخ و شاخ آفریقا می روند.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات تصریح کرد: فاز دوم مبارزه با آفت ملخ صحرایی از مهر تا آذر خواهد بود و پیش بینی می شود در فاز دوم مبارزات با احتساب فاز اول، در سطحی بالغ بر یک میلیون هکتار مبارزه صورت گیرد.

به گفته وی این ملخ ها طول عمر 3 ماهه دارند و در این مدت می‌توانند ۲ تا ۳ بار تخم گذاری کنند.

میر با اشاره به اینکه آفت ملخ صحرایی تقریبا از اواخر بهمن ماه دوباره به کشور باز می گردد، گفت: سالهای قبل دسته جات کمتری از این ملخ وارد کشور و منطقه جازموریان می‌شد و با آنها نیز مبارزه صورت می گرفت. ولی متاسفانه طی این دو سال این آفت طغیان و 8 استان کشور را درگیر کرده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید