Iranian Agriculture News Agency

ساخت ماشین تشخیص زمان برداشت سیب‌زمینی‌

یک شرکت ساخت ماشین‌آلات سنگین کشاورزی در فرانسه برای نخستین‌بار ماشینی را طراحی کرده که مخصوص کار بر روی اراضی کاشت سیب‌زمینی ساخته شده است.

 

 

 

این ماشین دارای بونکر 1.5 تنی است و سرعت آماده سازی زمین، کاشت، رسیدگی و برداشت آن 2 برابر سایر ماشین‌های مشابه خود است. از جمله مهمترین قابلیتی که این ماشین دارد، تشخیص زمان برداشت محصول سیب زمینی است که برای مزرعه داران و کشاورزان بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

این شرکت فرانسوی با هدف از بین بردن ضایعات در اراضی سیب‌زمینی و کاهش هزینه‌های جاری اقدام به طراحی و تولید این ماشین کرده که همزمان می‌تواند به جای 5 نفر در زمین کار کرده و در انرژی هم صرفه‌جویی مناسبی کند. ماشین فوق دارای سیستم اسپری پاک‌سازی محیط و سم‌پاشی هم است که در زمان تشخیص، به صورت خودکار این کارها را انجام می‌دهد.

یک سیستم هوشمند در مرکز این ماشین سنگین نصب شده که هنگام رسیدگی به زمین و آبیاری آن، فعال می‌شود. این سیستم شرایط سیب‌زمینی‌ها را هنگام رشد کردن بررسی می‌کند و با توجه به شرایط آبیاری و آب و هوایی محیط می‌تواند زمان برداشت آنها را مشخص کند. 

درصد خرابی و بیماری محصول هم توسط این سیستم تعیین می‌شود و مزرعه‌دار می‌داند که بر روی فروش چه حجم دقیقی از محصولات خود می‌تواند حساب کند. البته اگر راهکاری برای درمان محصول وجود داشته باشد هم از سوی این ماشین ارایه داده می‌شود و مزرعه داران می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: اقتصادسبز آنلاین 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید