Iranian Agriculture News Agency

خطای انسانی ۵ هکتار از مراتع استان اصفهان را به آتش کشید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از حریق در ۵ هکتار از مراتع این استان خبر داد.

خطای انسانی ۵ هکتار از مراتع استان اصفهان را به آتش کشید

 

به گزارش فارس، منصور شیشه‌فروش اظهار داشت: بعد از ظهر روز گذشته حریق در مراتع نماگرد شهرستان فریدن به وسعت ۴ هکتار و همچنین در مراتع قلعه عطای شهرستان خوانسار به وسعت یک هکتار به وقوع پیوست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که خطای انسانی و بی‌احتیاطی عامل این حریق‌ها بود، افزود: با تلاش دو ساعته تیم‌های امدادی و آتش‌نشانی، یگان حفاظت از منابع طبیعی و نیز تیم‌های محلی و دهیاری‌ها حریق اطفاء شد.

وی با بیان این‌که ۹۵ درصد علت حریق‌ها خطای انسانی است، گفت: لازم است که گردشگران و افرادی که در مناطق گردشگری و مراتع تردد می‌کنند، موارد ایمنی را رعایت کنند و از خاموش شدن آتش اطمینان داشته باشند و اجسام براق و فلزی را در طبیعت رها نکنند.

شیشه‌فروش عنوان کرد: گردشگران گاهی اشیای براق و فلزی و بطری‌های آب را در مراتع و جنگل‌ها رها می‌کنند و این‌ اشیا مانند نوعی عدسی عمل کرده و سبب آتش‌سوزی در مراتع می‌شوند، گاهی نیز کشاورزان ته مانده مزارع را آتش می‌زنند و مراقبت نمی‌کنند و باد، آتش را تسری می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که مرتع‌داران و دامداران لازم است از خاموشی آتش اطمینان حاصل کنند تا باد آتش را گسترش ندهد، افزود: در صورت مشاهده آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها با شماره تلفن‌های ۱۵۰۴ مرکز کنترل و حفاظت منابع طبیعی و ۱۱۲ هلال‌احمر اطلاع‌رسانی کنند تا هماهنگی‌های لازم برای مهار آتش‌سوزی انجام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید