Iranian Agriculture News Agency

نقش تحریم‌ها در عدم تحقق برنامه‌های پرورش ماهیان در قفس

رئیس اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به اینکه تولید پرورش ماهیان در قفس امسال به نتیجه مطلوب نرسیده است، گفت: دلیل این امر به عدم تأمین غذای ماهیان که عمدتاً وارداتی هستند مربوط می‌شود که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها و جابه جایی پول شاهد این امر بودیم.

نقش تحریم‌ها در عدم تحقق برنامه‌های پرورش ماهیان در قفس

علی اکبر خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پرورش ماهیان در قفس به عنوان یکی از مهمترین سیاست‌های شیلات در راستای اقتصاد مقاومتی مطرح بوده است.

رئیس اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان ایران با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس اثرات مثبتی در صنعت شیلات به همراه داشته است، بیان داشت: این امر باعث شده تا شاهد افزایش تولیدات و صادرات در بخش ماهیان پرروشی باشیم.

به گفته وی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان شیلات ایران، تولید ماهیان پرورش یافته در قفس امسال باید به ۲۰ هزار تُن می‌رسید، اما این رقم به ۱۵ هزار تُن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تولید پرورش ماهیان در قفس امسال به نتیجه مطلوب نرسیده است، گفت: دلیل این امر به عدم تأمین غذای ماهیان که عمدتاً وارداتی هستند مربوط می‌شود که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها و جابه‌جایی پول شاهد این امر بودیم.

این مقام مسئول در اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان تأکید کرد: از سوی دیگر تأمین نهاده‌ها برای پرورش ماهیان در قفس نیز به سرمایۀ بسیار بالایی نیاز داشته که بخشی از آن تأمین نشده است.

خدایی بیان داشت: امید می‌رود در سال آینده با کاهش مشکلات مالی در این بخش شاهد تولید چشم‌گیر در بخش پرورش ماهی در قفس باشیم.

رئیس اتحادیۀ تولید و تجارت آبزیان ایران، عنوان کرد: صنعت پرورش ماهیان در قفس علاوه بر اینکه باعث رونق صادرات آبزیان شده است، نقش مهمی نیز در اشتغالزایی کشور داشته است که امیدواریم بیش از پیش شاهد رونق آن باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: بر اساس سیاست‌های تعیین شده از سوی سازمان شیلات ایران، تولید سالانه ماهیان پرورش یافته در قفس تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۲۰۰ هزار تُن در سال برسد که رقم قابل توجهی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید