Iranian Agriculture News Agency

اکبری مطرح کرد:

پیشنهاد تفکیک ردیف بودجه یارانه آرد نانوایی ها از خرید تضمینی گندم

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: قرار گیری یارانه آرد نانوایی‌ها و خرید تضمینی گندم در کنار هم باعث می‌شود تا مطالبات کشاورزان گندم‌کار با تاخیر پرداخت شود.

پیشنهاد تفکیک ردیف بودجه یارانه آرد نانوایی ها از خرید تضمینی گندم

علی اکبری عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص، گفت: یکی از اشکالاتی که در لایحه بودجه وجود دارد قرار گرفتن یارانه آرد نانوایی‌ها و خرید تضمینی گندم در یک عنوان است که زیان کشاورزان را به همراه دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهاد داده شده که ردیف یارانه آرد نانوایی ها از خرید تضمینی گندم جدا شود، ادامه داد: باید به صورت شفاف مشخص باشد که چه میزان یارانه آرد در اختیار نانوایی‌ها می‌شود تا کشاورزان دچار ضرر و زیان نشود.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرار گیری یارانه آرد نانوایی‌ها و خرید تضمینی گندم در کنار هم باعث می‌شود تا مطالبات کشاورزان گندم‌کار با تاخیر پرداخت شود، افزود: یکی دیگر از مسائل پایین بودن میزان اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی بود که با پیشنهادات ارائه شده سال گذشته میزان آن از یک هزار و 500میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 99 میزان اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی یک هزار و 600میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که نیاز بخش کشاورزی با توجه به مخاطرات پیش رو را تامین نمی‌کرد، تصریح کرد: خوشبختانه در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با پیشنهاد نمایندگان میزان اعتبار صندوق بیمه محصولات کشاورزی به دو هزار و 500میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید