Iranian Agriculture News Agency

چین بازاری مطمئن برای صادرات طیور و آبزیان ایران

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های ایران در حوزه صادرات طیور و آبزیان تاکید کرد که چین یک بازار مطمئن و قابل اتکا برای صادرات محصولات دامی و کشاورزی است.

چین بازاری مطمئن برای صادرات طیور و آبزیان ایران

«علی ابراهیمی» که به همراه وزیر جهاد کشاورزی به چین سفر کرده بود بامداد یکشنبه پیش از ترک پکن در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین می توانیم با توجه به روابط خوب سیاسی و تجاری با چین، نیازهای وارداتی خود را از این کشور تامین کنیم.

او تصریح کرد: در شرایط تحریم ها و فشارهایی که آمریکا با همراهی غرب بر ایران وارد کرده است می توانیم با همکاری شرق بخشی از تحریم ها را کم اثر کنیم.

وی با بیان اینکه کشاورزی ایران توانمندی های زیادی دارد و می تواند «ارز آوری» کشور را افزایش دهد تاکید کرد تقویت حوزه کشاورزی راهی برای جبران فشارهایی است که در حوزه نفتی به ایران وارد می شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حوزه کشاورزی نسبت به حوزه انرژی یک حوزه قابل اتکاتری است و تحریم ها و فشارهای خارجی هم کمتر روی آن اثر دارد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی به تقویت و توسعه روابط با دنیا اعتقاد راسخ دارد و معتقدیم هر چه بتوانیم روابط خود را در سطح بین الملل گسترش دهیم مردم منفعت بیشتری خواهند برد.

ابراهیمی «حفظ منافع ملی و تامین آسایش و رفاه مردم» را سیاست های اصولی مجلس عنوان کرد و گفت: در این جنگ تمام عیار اقتصادی که آمریکا علیه ملت ایران راه انداخته است یکی از راه های مقابله با آن توسعه روابط به ویژه روابط اقتصادی و کشاورزی با کشورهای دنیا است.

او در ارتباط با تفاهم نامه هایی هم که با چین مبادله شد گفت: با توجه به اینکه هر تفاهم نامه بین المللی باید به تصویب مجلس برسد همراهی بنده به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی با وزیر، همراهی مجلس با دولت را تسریع می بخشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت و دستاوردهای سفر وزیر کشاورزی به چین اشاره کرد و گفت: سفر بسیار مفید و نتیجه بخش بود و امیدواریم مسئولین و تجار ما بتوانند از دستاوردهای آن به خوبی استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه در این سفر مذاکرات خوبی با مقامات کشاورزی چین و مغولستان برگزار شد گفت: نتایج نشست هایی که در این دو کشور برگزار شد می تواند به نحوه روابط بخش کشاورزی ایران در دو بعد علمی و تحقیقاتی و بعد تجاری تسریع بخشد.

ابراهیمی تصریح کرد: چین از حیث تحقیقاتی و علمی در حوزه کشاورزی دستاوردهای خوبی دارد اگر چه ایران هم در مورد برخی موارد از جمله اصلاح بذر حرفی برای گفتن دارد ولی همکاری علمی با چین می تواند یافته های علمی دانشمندان کشورمان را تقویت کند.

وی به دیدار هیات ایرانی با رییس آکادمی فرهنگستان علوم کشاورزی چین اشاره کرد و گفت: همکاری با این مرکز ظرفیت خوبی برای رشد علمی حوزه کشاورزی ایران است و ارتباط این مرکز با کارشناسان ما خیلی مفید است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیدار وزیر کشاورزی چین هم زمینه مبادلات تجاری نسبتا خوبی فراهم شد افزود: وزیر کشاورزی در این سفر در مجموع فضای مناسبی که در روابط دو کشور در ادامه سفر اقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به چین ایجاد شده بود را به خوبی مدیریت کرد و به جلو برد.

ابراهیمی در مورد دیدار با وزیر غذا و کشاورزی مغولستان هم گفت: در این نشست هم مباحث خوبی مبادله شد و مغولستان می تواند بازار خوبی برای صادرات محصولات باغی و خشکبار ایران باشد.

«محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران که در سفری چهار روزه به منظور تقویت و توسعه روابط اقتصادی و دیدار و گفت و گو با همتای چینی خود به پکن سفر کرده بود بامداد امروز یکشنبه پکن را به مقصد تهران ترک کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید