Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهادکشاورزی استان:

توزیع چهار کالای اساسی باقیمت دولتی در کردستان آغاز شد

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توزیع چهار کالای اساسی به نرخ دولتی با هدف تعدیل بخشی به قیمت کالاها در این استان آغاز شد.

توزیع چهار کالای اساسی باقیمت دولتی در کردستان آغاز شد

شهریار حنیفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کالاها به میزان یک هزار و 590 تُن شامل 200 تُن شکر، یک هزار و 200 تُن برنج هومالی، 40 تُن مرغ منجمد و 150 تُن گوشت قرمز منجمد برزیلی است.
وی افزود: این میزان کالا برای تعادل بخشی قیمت کالاهای اساسی در آستانه ایام نوروز توزیع می شود و برای کالاهایی که به اتمام برسند نیز مجددا مجوز توزیع صادر می شود.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به تاکیدات مسئولان مبنی بر توزیع کالاها در نقاط حاشیه شهرها و روستاها گفت: برای توزیع این میزان کالای اساسی 60 نقطه در داخل شهرهای استان در نظر گرفته شده و سعی می شود با همکاری سازمان تعاون روستایی حدود 80 درصد روستاها نیز پوشش داده شود.
حنیفی اضافه کرد: توزیع این فرآورده ها در تمام مراکز عرضه فرآورده های دامی، تعاونی های مصرف، فروشگاه های زنجیره ای و واحدهای صنفی دارای پروانه و مورد تایید صنعت، معدن و تجارت استان در دستور کار قرار گرفته است.
وی یادآور شد: یک هزار و 590 تُن کالای اساسی به قیمت دولتی توزیع می شود که در آن هر کیلوگرم شکر 30 هزار ریال، برنج 60 هزار ریال، مرغ منجمد 89 هزار ریال و هر گوشت قرمز منجمد 290 هزار ریال تعیین قیمت شده است.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید