Iranian Agriculture News Agency

بارندگی‌های دشت کاشان به 39 میلی‌متر رسید

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: بارش‌های دو روز گذشته دشت کاشان با میانگین 7.8 میلی‌متر، بارندگی‌های سال زراعی جاری را به رقم 39 میلی‌متر رساند در حالی که سال گذشته در مدت مشابه هیچ بارشی ثبت نشده بود.

بارندگی‌های دشت کاشان به 39 میلی‌متر رسید


عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در کاشان، اظهار کرد: بر اساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی، با عبور توده ‌هوای سرد و باران‌زا، هفته آینده هوا آرام و صاف پیش بینی می‌شود که نسبت به‌روزهای گذشته با افزایش دما همراه خواهد بود.

وی افزود: دشت کاشان هرچند که در سال زراعی جاری، شاهد بارش برف و باران بوده است، اما تأثیری بر شدت خشکسالی و بحران آب نداشته و هم چنان باید برای کاهش مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت برنامه‌ریزی کنیم.

رییس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: میزان بارندگی در کاشان، هفت و شش دهم میلی‌متر، قهرود 24 میلی‌متر، رحق15میلی‌متر، برزک13 میلی‌متر، قمصر 12.5میلی‌متر، نوش‌آباد 10.5 میلی‌متر، علوی 9.5 میلی‌متر، آران و بیدگل 8.5 میلی‌متر، محمدآباد 7 میلی‌متر، فخره با 6.5 میلی‌متر و حسین آباد با 5.5 میلی‌متر گزارش شده است.

ارغوانی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی نسبتاً پایدار از روز شنبه در دشت کاشان است و بر این اساس آسمان صاف، گاهی لکه‌های ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شاخص تابش فرابنفش خورشید، از 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر در نوار شمالی، غرب و جنوب استان در حد پایین و در دیگر نقاط استان در حد متوسط است و حضور در فضای باز و مقابل آفتاب مانعی ندارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید