Iranian Agriculture News Agency

دادستانی اردبیل به شناسایی چاه‌‌های غیرمجاز ورود کرد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: 70 مورد چاه غیرمجاز در اردبیل شناسایی شده که تلاش و جدیت بر جلوگیری از این فعالیت‌های غیرمجاز در استان است.

دادستانی اردبیل به شناسایی چاه‌‌های غیرمجاز ورود کرد
به گزارش تسنیم از اردبیل ، ناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در جلسه دوره آموزشی ضابطین دادگستری محیط‌بان اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: پیشگیری از تخلفات در حوزه شکار و محیط زیست در سطح استان باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد که در این راستا می‌توانیم با راه‌اندازی بانک اطلاعاتی شکارچیان استان و ابلاغ آن به شهرستان‌ها شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی با اشاره به وجود چندین هزار چاه غیرمجاز در برخی از استان‌های کشور بیان کرد: از دیگر حوزه‌هایی که می‌تواند زمینه‌ساز تخریب به محیط زیست و آب‌های زیرزمینی شود وجود چاه‌های غیرمجاز بوده که تعداد این چاه‌ها که در سطح استان شناسایی شده 70 مورد بوده که تلاش و جدیت بر این است تا با هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای اردبیل زمینه برای جلوگیری از این فعالیت‌های غیرمجاز را فراهم آوریم.

 

ادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل وظایف محیط‌بانان را خطیر و مهم دانست و افزود: با توجه به اینکه شاهد هجمه‌های مختلفی برای تخریب محیط زیست هستیم محیط‌بانان رسالت سنگینی بر عهده دارند و از میراث زیستی و طبیعی برای آیندگان حراست می کند.

عتباتی با اشاره به بودجه ناچیز حوزه محیط زیست تصریح کرد: این امر می‌تواند زمینه‌ساز سختی کار در بین نیروی انسانی ان مجموعه شود که در راستای حراست و حفاظت از میراث گرانبهای محیط زیست انتظار می‌رود آموزش‌های همگانی مد نظر بوده و با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی عمومی زمینه برای همراهی هر چه بیشترمردم برای برنامه‌های حفاظتی از محیط زیست را فراهم کنیم.

وی دولت‌ها را از تهدیدات محیط زیست دانست و گفت: دولت‌ها به شکل مستقیم نظیر اجرای پروژه‌های بدون لحاظ موارد زیست‌محیطی و بدون مطالعه و غیرمستقیم در تخریب محیط زیست تاثیرگذارند که انتظار می‌رود توجه دولت به این حوزه بیش از گذشته باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل توجه به حفاظت از محیط زیست در ایجاد کارخانه‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری ضروری دانست و اظهار کرد: ایجاد اشتغال و رونق تولید نباید به قیمت تخریب محیط زیست و منابع طبیعی تمام شود و باید از اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی که زمینه‌ساز تخریب به محیط زیست می‌شود جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید