Iranian Agriculture News Agency

بازار امداد روستایی در شهرهای استان بوشهر راه اندازی شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با هدف ایجاد اشتغال و کاهش قیمت ها، بازار امداد روستایی در شهرهای این استان راه اندازی شود.

بازار امداد روستایی در شهرهای استان بوشهر راه اندازی شود

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: در این ارتباط با راه اندازی غرفه ها زمینه عرضه محصولات روستائیان بصورت مستقیم به مصرف کننده فراهم شود که تحقق این مهم به دلیل حذف واسطه ها نقش چشمگیری در کاهش قیمت ها برجای می گذارد.
وی بیان کرد: هر کدام از غرفه ها می تواند به تنهایی در حدود سه فرصت شغلی ایجاد و بازار فروش محصولات روستائیان استان را رونق دهد.
صفایی بوشهری ادامه داد: برخی از نهادها از جمله های نهادهای نظامی نیز می توانند محصولات مورد نیاز خود را کشاورزان روستایی خریداری کنند که این مهم به نوعی ایجاد کننده خرید تضمینی برای کشاورزان در روستاهاست.
وی تاکید کرد: چنانچه در کنار تعاونی های تولید روستایی تعاونی های فروش نیز ایجاد شود روستائیان در حوزه فروش به مراتب با دشواری های کمتری مواجه می شوند.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: در سطح ملی با ایجاد بانک اطلاعاتی از روستاها براساس آمایش سرزمینی می توان به اطلاعات مورد نیاز توسعه ای روستاها دسترسی پیدا کرد.
صفایی بوشهری تاکید کرد: این بانک اطلاعاتی می تواند بخوبی هدایت گر برنامه های مورد نیاز روستاها در سطح ملی واقع شود.
وی یادآور شد: روستاها از دیرباز در جغرافیای تمدنی ایران و اسلام نقشی مهم ایفا کرده اند.
صفایی بوشهری افزود: پیشرفت و توسعه در ایران نیز همواره از روستاها سرچشمه گرفته و این نشان از نقش و جایگاه ارزشمند روستاها در کشور است.
وی اظهار داشت: یکی از نکته های مهم که استعمار آن را دنبال می کند تضعیف روستاها به عنوان مراکز استراتژیک تولید است که نخستین نتیجه این اقدام ضعف در عرصه کشاورزی و در نهایت ایجاد وابستگی در کشور برای تامین محصول کشاورزی است.
صفایی بوشهری افزود: روستاها در بخش های مختلف و بویژه اقتصادی و اجتماعی یک ظرفیت است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.
6043/7212

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید