Iranian Agriculture News Agency

تعاون روستایی شیروان یکهزار و 896 تن محصول کشاورزی را خرید

رئیس اداره تعاون روستایی شیروان گفت: شرکت های تعاونی زیر پوشش این اداره یکهزار و 896 تن انواع محصول کشاورزی به نرخ تضمینی از کشاورزان را در 9 ماه امسال خریداری کردند.

تعاون روستایی شیروان یکهزار و 896 تن محصول کشاورزی را خرید

ذکریا شیرمحمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت یکهزار و 244 تن گندم خریداری شد که علیرغم کاهش بارندگی ها و خشکسالی، خرید تضمینی این محصول نسبت به پارسال 13 درصد افزایش دارد.
وی با بیان اینکه خرید گندم توسط یک مباشر انجام شده است گفت: در مدت مشابه پارسال یکهزار و 104 تن گندم تضمینی توسط تعاون روستایی این شهرستان خریداری شد.
شیرمحمدزاده با اشاره به خرید تضمینی مباشرتی سایر محصولات افزود: همچنین در این مدت 305 تن کلزا به صورت تضمینی خریداری شده که این میزان در مدت مشابه پارسال 667 تن بوده است.
رییس اداره تعاون روستایی شیروان در ادامه از خرید توافقی 397 تن دیگر محصولات کشاورزی شهرستان در این مدت خبر داد.
شیرمحمدزاده با بیان اینکه تعاون روستایی یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار در امر خرید محصولات کشاورزی است افزود: در مجموعه شرکت های تعاونی روستایی ظرفیت های مناسبی وجود دارد که به منظور ارتقای وضعیت شرکت ها و به فعلیت رساندن این ظرفیت ها تلاش خواهیم کرد و انتظار می رود که این اقدامات زمینه را برای حمایت بهتر از کشاورزان فراهم کند.
هم اکنون شهرستان شیروان 27 شرکت تعاونی دارد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع است که 105 هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید