Iranian Agriculture News Agency

580 هکتار از اراضی گچساران به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شوند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 580 هکتار از اراضی منطقه باباکلان در 45 کیلومتری شهر دوگنبدان به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج ، الیاس تاج الدینی در بازدید از پروژه‌های آب و خاک شهرستان گچساران اظهار داشت: پروژه احداث ایستگاه پمپاژ و شبکه تحت فشار منطقه باباکلان گچساران 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه 580 هکتار از اراضی منطقه باباکلان در 45 کیلومتری شهر دوگنبدان، به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز می‌شوند، عنوان کرد: در ماه اخیر برای دومین بار از این پروژه بازدید می‌کنم چرا که یکی از اولویت‌های این سازمان در سال جاری اتمام این پروژه است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد سرعت انجام کار را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انتظار می‌رود برای تسریع در روند عملیات اجرایی این پروژه تلاش شود تا شاهد زیر آب رفتن 580 هکتار از اراضی باباکلان باشیم.

تاج الدینی محل تأمین آب این اراضی دیم را رودخانه زهره اعلام کرد و ادامه داد: الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی در این اراضی، کشت نخیلات و مرکبات است.

 

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 700 متر از خط انتقال آب، تکمیل شده و پیمانکار قول داده است که در چند روز آینده 2 هزار و 300 لوله متر باقی‌مانده را نیز پوشش‌گذاری و به محل اجرای طرح حمل کند.

تاج الدینی ابراز کرد: عملیات اجرای خط انتقال، ابنیه ایستگاه پمپاژ، خرید و اجرای تأسیسات مکانیکی، لوله، اتصالات و تأسیسات برقی پروژه با سرعت مطلوبی در دست اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: اجرای سیستم‌های نوین آبیاری به منظور افزایش بهره‌وری از آب، افزایش تولید و حمایت از اشتغال و درآمد کشاورزان و مردم مناطق مختلف در اولویت کاری این سازمان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید