Iranian Agriculture News Agency

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کرمانشاه:

هفت هزار تن مرکبات از باغات کرمانشاه تولید می شود

ایانا_ دیگر رسانه‌ها|| مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ، سطح باغات مرکبات استان را هزار و 74 هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می شود امسال نزدیک به هفت هزار تن مرکبات از باغات استان تولید شود.

هفت هزار تن مرکبات از باغات کرمانشاه تولید می شود

رضا زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 465 هکتار از باغات مرکبات استان بارور و 609 هکتار دیگر نهال بوده و هنوز به مرحله باروری نرسیده‌ است.
وی متوسط عملکرد مرکبات در استان کرمانشاه را 15 تن در هکتار دانست و گفت: امسال پیش بینی می‌شود بیش از 6 هزار و 975 تن مرکبات در این استان تولید شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی افزایش تولید مرکبات در استان نسبت به سال گذشته، افزود: سال گذشته پنج هزار و 457 تن مرکبات در استان کرمانشاه تولید شد.
وی با بیان اینکه در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در استان باغ مرکبات داریم، گفت: عمده باغات مرکبات استان در قصرشیرین است.
زارعی دلیل افزایش تولید مرکبات در سال جاری در مقایسه با سال گذشته را افزایش باغات بارور عنوان کرد و افزود: علاوه بر این سرمای آذر ماه سال گذشته مقدار زیادی از مرکبات استان را دچار سرمازدگی کرد و عملکرد محصول را تا حدی پایین آورد که امیدواریم امسال این اتفاق نیفتد.
وی در ادامه ارقام پرتقال تولیدی در استان کرمانشاه را واشنگتن ناول، توسرخ و والنسیا دانست و افزود: استان کرمانشاه 375 هکتار باغ پرتقال دارد.
زارعی با بیان اینکه برداشت پرتقال از باغات استان کرمانشاه از 20 آذر آغاز و تا اواخر اسفند ماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: براساس برآوردهای صورت گرفته امسال سه هزار و 750 تن پرتقال در استان کرمانشاه تولید خواهد شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره ای هم به باغات نارنگی استان داشت و افزود: بیشترین باغات نارنگی استان از نوع 'تانگور' است که هنوز به مرحله باروری نرسیده اند.
به گفته زارعی ، استان کرمانشاه 130 هکتار باغ نارنگی رقم تانگور دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه سطح باغات لیموترش استان کرمانشاه را نیز 330 هکتار دانست و افزود: امسال پیش بینی می شود یک هزار و 275 تن لیموترش از باغات استان برداشت شود.
وی ارقام لیموترش تولیدی در استان را شامل بیرس، مکزیکن لایم و پرشین لایم اعلام کرد.
به گفته زارعی ، برداشت لیموترش باغات استان کرمانشاه از 20 مهر ماه آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه خواهد داشت.
او سپس با بیان اینکه استان کرمانشاه 155 هکتار باغ لیموشیرین دارد، گفت: امسال برآورد می‌شود یک هزار و 125 تن لیموشیرین در استان تولید شود.
وی گفت: برداشت لیموشیرین باغات استان کرمانشاه از اواخر مهر ماه آغاز شده و تا اواسط آذر ماه ادامه خواهد داشت.
40 هزار و 66 هکتار باغ مدرن و سنتی در استان کرمانشاه وجود دارد که از این میزان 33 هزار و 500 هکتار بارور است و سالانه 300 هزار تن انواع محصولات از این باغات تولید می شود.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.
انگور، انجیر، سیب، گیلاس، خرما، مرکبات، زیتون و گردو عمده محصولات باغی استان کرمانشاه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید