Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتاق اصناف ایران:

مجوز افزایش 20 درصدی قیمت نان در تهران صادر نشده

با متخلفان، برخورد تعزیراتی می‌شود

ایانا_ دیگر رسانه‌ها|| رئیس اتاق اصناف ایران گفت: هیچ گونه مجوزی برای افزایش قیمت 20 درصدی نان در تهران صادر نشده است و با متحلفان برخورد تعزیراتی و صنفی خواهد شد.

مجوز افزایش 20 درصدی قیمت نان در تهران صادر نشده
علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم درباره خبر افزایش 20 درصدی نرخ نان در تهران اظهار کرد: حدود 3سال است که به صورت رسمی و غیر رسمی بحث افزایش قیمت نان مطرح است و ما پیشنهاد افزایش 25 درصدی آن را ارائه کرده و در ستاد تنظیم بازار مطرح کردیم.

وی افزود: استدلال ما این بود که افزایش قیمت به خاطر افزایش دستمزدها، حاملهای انرژی و نرخ خدمات است؛ از طرفی وقتی افزایش قیمت ارز وجود دارد افزایش قیمت خودش را در بخشهای مختلف از جمله نشان میدهد.

 

وضوع تسهیلات دولت برای نانوایان 9 ماه معلق مانده است

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: با وجود همه این موارد با توجه به وضعیت جاری تصمیم بر این شد که هیچ گونه افزایش قیمت در نان صورت نگیرد به همین دلیل پکیج دومی به دولت ارائه شد تا با عدم افزایش قیمت نان هزینه های آن را بنگاه ه نپردازند؛ بر این اساس به دولت پیشنهاد شد تا در موضوعات بیمه حامل های انرژی و مالیات دولت مساعدت لازم را با نانوایان داشته باشد.

وی تصریح کرد: به دولت گفتیم اگر قرار نیست به نانوایان یارانه ندهید حداقل افزایش هزینه های آنها را اعمال نکنید اما با وجود گذشت 9 ماه هنوز محقق نشده اما قرار است این اتفاق بیفتد.

فاضلی گفت: ستاد تنظیم بازار در استانها اختیار افزایش قیمت را به استان داده است تا در صورت صلاح دید این کار را انجام دهد، اما در تهران هیچگونه مجوزی برای افزایش قیمت نان داده نشده است تا اینکه ستاد تنظیم بازار در این باره تصمیم گیری کند.

وی اظهار داشت: کسانی بدون تصمیم ستاد تنظیم بازار و ابلاغ اتاق اصناف اقدام به افزایش قیمت نان کنند متخلفند و با آنها برخورد تعزیراتی و صنفی میشود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید