Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین:

2 شهرک گلخانه ای در استان قزوین ایجاد می شود

ایانا_ دیگر رسانه‌ها|| مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان قزوین گفت: علاوه بر شهرک نودهک تاکستان که آماده سازی آن 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، 2 شهرک گلخانه ای جدید در مجموع به مساحت 88 هکتار در شهرستان آبیک ایجاد می شود.

2 شهرک گلخانه ای در استان قزوین ایجاد می شود

یوسف جلوخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از این مجتمع ها به وسعت 24 هکتار پیش بینی شده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد می شود.
وی اظهار داشت: سرمایه گذار این مجموعه در پی تامین آب مورد نیاز برای طرح خود است و عملیات اجرایی ایجاد این مجتمع گلخانه ای در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
جلوخانی همچنین گفت: عملیات آماده سازی زمین برای ایجاد یک مجتمع گلخانه ای دیگر در شهرستان آبیک به وسعت 64 هکتاری بزودی توسط شرکت شهرک های کشاورزی استان قزوین آغاز می شود.
وی اظهار داشت: زیرساخت های لازم در اراضی مورد نظر برای ایجاد مجتمع گلخانه ای از طریق شرکت شهرک های کشاورزی قزوین ایجاد می شود و سپس زمین های آماده سازی شده برای راه اندازی گلخانه به متقاضیان واگذار خواهد شد.
مدیر شرکت شهرک های کشاورزی استان قزوین در ادامه از پیشرفت 90 درصدی آماده سازی اراضی مجتمع گلخانه ای نودهک تاکستان خبر داد و گفت: حفر و تجهیز چاه ها، انتقال آب و برق و ایجاد معابر و راه دسترسی در این اراضی انجام شده و کار انتقال گاز نیز در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست 71 هکتار از اراضی در نظر گرفته شده مربوط به این مجتمع گلخانه ای آماده سازی شده است، اظهار داشت: طی 2 مرحله فراخوان برای جذب سرمایه گذار تاکنون 470 متقاضی به شرکت شهرک های کشاورزی قزوین مراجعه و برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.
این مسئول با بیان اینکه دولت تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران در بخش گلخانه ها در نظر گرفته است، گفت: متقاضیان سرمایه گذاری در قطعه نخست مجتمع گلخانه ای نودهک تاکستان تا چهارم آذرماه برای اعلام آمادگی خود به شرکت شهرک های کشاورزی قزوین فرصت دارند.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید