Iranian Agriculture News Agency

سرپرست کمیته علمی همایش مطرح کرد

تأکید همایش بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمری بر پلیمرهای سبز

ایانا_ دیگر رسانه‌ها||سرپرست کمیته علمی سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمری، محوریت این همایش را تأکید بر پلیمرهای سبز، زیست‌سازگار و زیست‌تخریب‌پذیر اعلام کرد و گفت: 536 مقاله که طی امروز و فردا بررسی می‌شوند، بر پایه پلیمرهای زیست‌تخریب‌پذیر هستند.

تأکید همایش بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمری بر پلیمرهای سبز

علی‌اصغر کتباب امروز در حاشیه این همایش بین‌المللی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کنفرانس بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمری هر دو سال یک‌بار با همکاری دانشکده مهندسی پلیمر دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پژوهشکده پلیمر ایران و انجمن پلیمر ایران برگزار می‌شود، تشریح کرد: در این کنفرانس از تعدادی دانشمندان خارجی دعوت می‌شود در کنار دانشمندان ایرانی، یافته‌های پژوهشی خود را در حوزه علوم، تکنولوژی و مهندسی پلیمر به بحث گذاشته و در جریان پیشرفت‌های تحقیقاتی و علمی پلیمر قرار گیرند.

وی افزود: در این کنفرانس تمام دانشجویان، اساتید و محققان در حوزه پلیمر مقالات خود را در قالب سخنرانی یا به صورت پوستر ارائه می‌دهند.

سرپرست کمیته علمی سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمری این همایش را یک گردهمایی بزرگ در حوزه پلیمر توصیف کرد و یادآور شد: در کنفرانس امسال بیشتر بر پلیمرهای سبز، پلیمرهای زیست‌سازگار و زیست‌تخریب‌پذیر تأکید شده است.

کتباب، علت این تأکید را تلاش برای رساندن پیام به گوش مسئولین، مردم و محققان دانست و ادامه داد: قصد ما گوشزد صدماتی‌ است که پلیمرهای پایه نفتی و پایه فسیلی به محیط‌زیست وارد می‌کنند.

وی هدف دیگر تأکید بر پلیمرهای سبز در این کنفرانس را تشویق محققان به انجام تحقیقات حول محور پلیمرهای زیست‌سازگار عنوان کرد و گفت: تفاوت این کنفرانس نسبت به کنفرانس سال گذشته نیز این است که تمام سخنرانی‌ها و مقالات بر پلیمرهای زیست‌سازگار و زیست‌تخریب پذیر متمرکز شده‌اند.

سرپرست کمیته علمی سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم و تکنولوژی پلیمری خاطرنشان کرد: تمام 536 مقاله که طی امروز و فردا بررسی می‌شوند، بر پایه پلیمرهای زیست‌تخریب پذیر هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید