Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار مازندران:

صادرات برنج در مازندارن آغاز شده است

ایانا_ دیگر رسانه‌ها| معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به تولید 40 درصد برنج در استان از آغاز صادرات این محصول خبر داد.

صادرات برنج در مازندارن آغاز شده است

به گزارش خبرنگار مهر ، حسن خیریان پور ظهر دوشنبه در همایش ملی برنج در ساری تدوین سند برنج را در کشور ضروری دانست و گفت: 40 درصد برنج کشور در استان مازندران تولید می شود و 522 هزار بهره برداری کشاورزی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰.۲ درصد فعالان بخش های مختلف در حوزه کشاورزی در مازندران فعالیت دارند گفت: بنابراین در برنامه ریزی ها باید به مقوله کشاورزی در ابعاد مختلف توجه اساسی است و یکی از زوایای مورد نیاز، اقتصادی کردن تولید برنج است.

خیریان پور عنوان کرد: تولید برنج برای کشاورزان باید به صرفه و اقتصادی باشد و برای اقتصادی کردن برنج، باید به مقوله آب و پایدار کردن آن توجه داشته باشیم زیرا در مازندران بالغ بر 160 رودخانه جریان دارد وساماندهی آن باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار مازندران،با اشاره به وجود 820 آببندان در استان گفت: این آببندان ها در زمینه های گردشگری وز یست محیطی و کشاورزی نقش دارند بنابراین لایروزی و بهسازی آن جزو اولویت ها است.

وی استفاده از فناوری های نوین را در کشت برنج مهم برشمرد و گفت: باید یافته های علمی و دانش به کشاورزان منتقل شود بنابراین بحث ترویج در حوزه کشاورزی در امری بسیار مهم است.

وی گفت: اعتبارات یک درصد پژوهشی استان مازندران به پرورش میگو سوق داده شد و امسال این اعتبارات به مرکبات سوق داده می شود زیرا دو هزار و 500 تن مرکبات در استان تولید می شود و باید در زمینه صادرات و کشت ارقام مرکبات کارهای پژوهشی صورت گیرد.

خیریان پور یادآور شد: برای استفاده بهینه از اعتبارات پژوهشی، جهاد کشاورزی با همکاری متولیان امر پیگیری لازم داشته باشند و این اعتبارات صرف حوزه تحقیقات کشاورزی شود.

وی با تاکید بر نوسازی، مدرن سازی و برندسازی کارخانجات شالیکوبی استان تصریح کرد: برای اینکه کارخانجات برنج در تمام طول سال فعال باشند، صادرات برنج در استان آغاز شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید