Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی دزفول:

بارندگی 650 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی دزفول وارد کرد

دزفول – مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: براثر بارندگی ها از ابتدای پائیز تاکنون،۶۵۰ میلیارد ریال به مزارع ذرت دانه ای، سبزی و صیفی شهرستان دزفول خسارت وارد شده است. 

بارندگی 650 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی دزفول وارد کرد

احمد زارعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اثر بارندگی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 180 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان دزفول وارد شد .

وی با بیان اینکه بارش باران های پائیزی و وزش بادهای شدید موجب آبگرفتگی و خوابیدگی سطح زیادی از مزارع تحت کشت در دزفول شد، افزود: در اثر سایر بارندگی ها از ابتدای پاییز تا اوایل هفته گذشته نیز بخش کشاورزی دزفول حدود 470 میلیارد ریال خسارت دیده است .

مدیر جهاد کشاورزی دزفول عنوان کرد: این خسارت ها عمدتا به مزارع ذرت دانه ای، صیفی جات و سبزیجات از جمله فلفل دلمه ای وارد شده است. در اثر بارندگی همچنین برخی زیرساخت های کشاورزی شهرستان از جمله سیل بند زاویه ها نیز دچار خسارت شد که به صورت مجزا قابل برآورد است .

زارعی در ادامه با بیان اینکه 70 هزار کشت آبی و دیم در سطح مزارع دزفول در دستور کاراست، تصریح کرد: درحال حاضر کشت محصولات ذرت از سطح مزارع شهرستان در حال انجام است .

به گزارش خبرنگار مهر ، سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصول کشاورزی در شهرستان دزفول تولید می شود . بیش از 95 درصد بذر محصولات کلزا و شبدر کشور در دزفول تولید می شود .

دزفول از رتبه نخست تولید گل مریم و رتبه دوم تولید گل رز در کشور برخوردار است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید