Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتاق اصناف ایران مطرح کرد

تاوان گران نشدن نان را نباید نانوایان بدهند

نانوایان نان را به قیمت مصوبه لغو شده به مردم می‌دهند!

در شرایطی که حدود یک سال از لغو مصوبه افزایش قیمت نان می‌گذرد، این محصول همچنان با همان قیمت‌های افزایش یافته عرضه می‌شود. در این شرایط رئیس اتاق اصناف ایران معتقد است که باید واقعیت قیمت نان را پذیرفت.

تاوان گران نشدن نان را نباید نانوایان بدهند

آذر ماه سال گذشته مصوبه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد که براساس آن قیمت نان افزایش یافت اما پس از یکی دو روز رئیس‌جمهوری با این افزایش قیمت مخالفت کرده و نهایتا مقرر شد قیمت نان به حالت سابق برگردد، اما هم‌اکنون که حدود یک سال از این مسئله می‌گذرد، تقریبا همه نانوایی‌ها نان را براساس قیمتهای همان مصوبه لغو شده، به مردم عرضه می‌کنند.

علی فاضلی- رئیس اتاق اصناف ایران - در این رابطه به ایسنا گفت: سال گذشته با توجه به این‌که تقریبا سه سال از ثابت ماندن قیمت نان می‌گذشت و نانوایی‌ها بارها اعتراض‌شان را نسبت به افزایش نیافتن قیمت‌ها اعلام کردند بالاخره مصوبه‌ای برای افزایش قیمت این محصول ابلاغ شد، اما پس از آن این مصوبه لغو شد.

وی افزود: شاید بتوان پذیرفت که قیمت نان به دلیل استراتژیک بودن این محصول و کاهش فشار بر مردم در شرایط اقتصادی کنونی افزایش نیابد، اما تاوان این گران نشدن را نباید نانوایان و تولیدکنندگانی دهند که خود با مشکلات عدیده‌ای برای تولید نان مواجه هستند.

رئیس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: همه هزینه‌های تولید نان برای نانوایی‌های سنتی از هزینه انرژی گرفته تا هزینه‌های کارگری و غیره افزایش یافته است، اما آن‌ها هنوز رسما اجازه افزایش قیمت محصول‌شان را ندارند. به نظر من مشکل اینجاست که ما باید واقعیت قیمت نان را که تاکنون باور نکرده‌ایم، بپذیریم و در این راستا برای جبران مشکلات تولیدکنندگان و حل معضل به وجود آمده فکری کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید