Iranian Agriculture News Agency

نوریان تاکید کرد:

اختصاص فوق‌العاده ویژه برای ماندگار شدن معلمان در مدارس عشایر

ایانا_دیگر رسانه ها|| نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی معتقد است برای ماندگار شدن معلمان در مدارس عشایر در حقوق آنها فوق العاده ویژه در نظر گرفته شود.

اختصاص فوق‌العاده ویژه برای ماندگار شدن معلمان در مدارس عشایر

اردشیر نوریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به وضعیت تحصیل عشایر ، گفت : با توجه به اینکه عشایر زندگی سیال و کوچ‌رویی دارند و در فصول بهار و تابستان در مناطق خوش آب و هوا مانند چهارمحال و بختیاری و در نیمه دوم سال در مناطق گرمسیری به سر می‌برند کیفیت آموزش تحت تاثیر این تردد قرار می‌گیرد چراکه دانش‌آموزان نمی‌توانند از امکانات و خدمات یکجانشینی استفاده کنند.

جلوگیری از بازماندگی تحصیل دانش‌آموزان عشایر با ارائه تجهیزات و امکانات

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید امکانات آموزشی متناسب با شرایط زندگی عشایر در اختیار آنها قرار گیرد، افزود: جمعیت عشایر با گذشت زمان در حال کاهش است و از تعداد آنها کاسته می‌شود بنابراین آموزش و پرورش باید خدمات و تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار دهد تا از بازماندگی تحصیلی دانش‌آموزان عشایر جلوگیری کند.

گسترش مجتمع‌های شبانه روزی راهکار ادامه تحصیل دانش‌آموزان عشایری

وی با اشاره به راهکارهای لازم برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایر در اثر نبود امکانات، بیان کرد: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایر آموزش و پرورش باید چند راهکار را اجرایی کند؛ یکی از راهکارها گسترش و توسعه مجتمع‌های شبانه روزی برای آموزش دانش‌آموزان است. همچنین ایجاد مدارس تجمیعی می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش نرخ سوادآموزی در عشایر داشته باشد.

تحصیل عشایر

برقراری سرویس رایگان موثر در جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایر

نوریان ادامه داد: راهکار دیگر برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایر استفاده از اتوبوس‌ها یا وسایل نقلیه‌ای است که دانش‌آموزان عشایر را جابجا کند تا افرادی که در روستاهای دورافتاده هستند مشکلی در رفت و آمد نداشته باشند؛ پرداخت هزینه این وسایل نقلیه به عهده آموزش و پرورش است .

وی پوشش تحصیلی دانش‌آموزان عشایر در تمام سطوح پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی را ضروری دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید نگاه ویژه‌ای به مدارس عشایر داشته باشد چرا که این مدارس پراکندگی جغرافیایی بسیاری دارند.

بهتر است برای تشویق و ایجاد رغبت در فرهنگیان برای حضور در مناطق عشایرنشین از انگیزه‌های مالی مانند فوق‌العاده ویژه استفاده کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است برخی از امکانات و تجهیزات آموزشی که در سایر مناطق به وفور در دسترس است اما در بخش‌های عشایرنشین وجود ندارد.

ضرورت اعمال انگیزه‌های مالی برای ماندگار شدن معلمان در مدارس عشایر

وی با اشاره به شرایط ویژه زندگی عشایر از نظر سکونت، معیشت و...، خاطرنشان کرد: در برخی موارد این شرایط مانعی است برای خدمت معلمان بنابراین بهتر است برای تشویق و ایجاد رغبت در فرهنگیان برای حضور در مناطق عشایرنشین از انگیزه‌های مالی مانند فوق‌العاده ویژه استفاده کرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بایستی برای معلمانی که در مناطق عشایر خدمت می‌کنند امتیازات، حقوق، مزایای ویژه و خاصی در نظر گرفته شود تا دانش‌آموزان عشایر با کمبود معلم روبه رو نشوند./

پایان پیام

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید