Iranian Agriculture News Agency

افزایش واردات دانه‌های روغنی

ایانا_ دیگر رسانه‌ها|| طی هفت ماهه سال‌جاری 10 میلیون و 450 هزار تن کالای اساسی به ارزش 5 میلیارد و 343 میلیون دلار وارد کشور شده است.

افزایش واردات دانه‌های روغنی

به گزارش افکار؛ طی هفت ماهه سال‌جاری 10 میلیون و 450 هزار تن کالای اساسی به ارزش 5 میلیارد و 343 میلیون دلار وارد کشور شده است. ذرت، برنج، دانه‌های روغنی، دارو، روغن‌های خوراکی، گوشت قرمز، کنجاله سویا، جو، کود، قند و شکر و گندم ازجمله کالاهای اساسی هستند که طی هفت ماهه سال‌جاری وارد کشور شده‌اند.

ذرت در صدر کالاهای اساسی وارد شده قرار دارد که به میزان 4 میلیون و 766 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 118 میلیون دلار وارد شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

️دانه‌های روغنی با حجم یک میلیون و 788 هزار تن و به ارزش 924 میلیون دلار وارد کشور شده است و از نظر ارزشی 22 درصد افزایش داشته است.

️در گزارش گمرک آمده است؛ روزانه بیش از 4 هزار اظهار در گمرکات صورت می گیرد و فقط توقف 2 درصد از کالاها در گمرک بیش از معمول است و 90 درصد کالاهایی که وارد گمرک می شوند در کمتر از سه روز ترخیص می شوند.

همچنین خدمات شبانه روزی و 24 ساعته گمرک در شرایط ویژه اقتصادی به کالاهای اساسی در گمرک مهم کشور صورت می گیرد و روند ترخیص این کالاها به صورت لحظه ای به کمک سامانه جامع گمرکی در مرکز پایش دفتر واردات گمرک رصد می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید