Iranian Agriculture News Agency

عملیات اجرایی 2 طرح هادی روستایی در خمین کلید خورد

خمین - ایرنا - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین گفت: عملیات اجرایی 2 طرح هادی در روستاهای «فشار رود» و «سیف الدین» در این شهرستان آغاز شد.

عملیات اجرایی 2 طرح هادی روستایی در خمین کلید خورد

«محمد کاظم آب پیکر» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح های هادی روستایی با اعتبار اولیه 500 میلیون ریال آغاز شده و در این راستا 200 متر در محوطه های عمومی روستای سیف الدین جدول گذاری و 300 متر از معابر فشار رود زیر سازی و جدول گذاری می شود.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین گفت: این طرح ها تا 2 ماه دیگر بهره برداری می شود و حدود 100 خانوار روستایی از مزایای آن ها بهره می برند.
آب پیکر افزود: عملیات اجرایی طرح های هادی در روستاهای «خشتی جان» ، «امامزاده یوجان» و« پشتکوه » از توابع خمین نیز به زودی نیز کلید می خورد.
وی گفت: تامین و توزیع عادلانه امکانات اجتماعی دستیابی به ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها، هدایت وضعیت فیزیکی روستاها، بهبود کیفیت بافت روستا و ایجاد زمینه کاهش خطر سوانح طبیعی از اهداف اجرای طرح های هادی در روستا است.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین یادآور شد:23 میلیارد و 700 میلیون ریال منابع مالی امسال از محل اعتبارات متوازن، استانی و نفت و گاز برای اجرای طرح های هادی در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده است.
آب پیکر ادامه داد: در صورت تخصیص کامل اعتبارات مصوب روند اجرا و بازنگری طرح های هادی و عمران روستایی شتاب می گیرد.
وی بیان کرد: 16 میلیارد ریال از 40 میلیارد ریال اعتبار مصوب پارسال برای اجرای طرح های هادی و بهسازی معابر روستایی به صورت اوراق تخصیص یافت.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خمین بیان کرد: تخصیص اعتبار به صورت اوراق 2 ساله، روند اجرای طرح ها را کند می کند چرا که قیمت مصالح گران و نقدی خریداری می شود و کمتر پیمانکاری حاضر به شرکت در این مناقصه ها است.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای 180 روستا و 12 هزار و 90 خانوار روستایی است.
7277/6013/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید