Iranian Agriculture News Agency

در راستای حل مشکلات دانشجویان برگزار شد؛

نشست مشترک معاونان وزیر علوم با نمایندگان دانشجویان دکتری

سه تن از دانشجویان دکتری دانشگاه‌های مختلف کشور با حضور در وزارت علوم، مطالبات و خواسته‌های آموزشی و دانشجویی دانشجویان دکتری را با دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی، دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مهندس ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در میان گذاشتند.

نشست مشترک معاونان وزیر علوم با نمایندگان دانشجویان دکتری

به گزارش ایسنا، دکتر شریعتی نیاسر در این نشست با بیان اینکه آماده شنیدن نظرات و دیدگاه های دانشجویان هستیم، اظهار داشت: از برگزاری نشست های مشترک استقبال می کنیم و بهترین راه ارتباط را در این می دانیم که دانشجویان مشکلات خود را به صورت موردی، مطالعه شده و با ارائه پیشنهاد و به صورت مکتوب به وزارت علوم ارسال کنند.

دکتر شریعتی نیاسر اظهار داشت: مسئولان وزارت علوم دانشجویان دکتری را همکاران آینده خود به عنوان اعضای هیات علمی می دانند و با توجه به دانش و توانایی علمی دانشجویان دکتری، پیگیری نظرات آنان را نه تنها وظیفه، بلکه راهگشای حل برخی ازمشکلات دانشگاه ها می دانند.

وی در پاسخ به تفاوت شهریه سنوات اضافی در دانشگاه های مختلف گفت: وزارت علوم در آیین نامه یکپارچه آموزشی فقط تعداد سنوات مجاز را تعیین کرده است و تعیین میزان شهریه سنوات اضافی به هیات های امنای دانشگاه ها واگذار شده که شیوه هیات امنایی از بهترین روش های اداره دانشگاه ها در همه جای دنیاست.

معاون آموزشی وزیر علوم در پاسخ به اینکه در برخی موارد که از دانشجویان علیرغم گذراندن و اتمام واحدهای درسی و در مدت انتظار برگزاری جلسه دفاعیه شهریه سنوات اضافی دریافت می شود؛ حل این مورد را نیازمند تحقیقات کارشناسی و بررسی ابعاد مختلف دانست و گفت: دانشجویان در این زمینه نیز نظرات خودرا اعلام کنند.

دکتر صدیقی نیز در خصوص پرداخت ارز دانشجویی اظهار داشت: ازآغاز امسال با یک شرایط جدید ارزی روبرو شدیم و با برگزاری جلسات متعدد با سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بالاخره مقرر شد تا پایان شهریور ماه پرداخت ارز دانشجویی با قیمت 4200 تومانی امکان پذیر باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان با بیان اینکه شما باید این موارد را به دانشجویان اطلاع رسانی کنید، گفت: در خصوص فرصت های مطالعاتی در داخل کشور مشکلی نداریم ولی فرصت های مطالعاتی خارج از کشور بستگی به شرایط کشور دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست نمایندگان دانشجویان دکتری 32 دانشگاه کشور دیدگاه های خود را با معاونان وزیر علوم در میان گذاشتند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید