Iranian Agriculture News Agency

800 شهرداری کشور در معرض ورشکستگی قرار دارند

نماینده شهرداران کشور در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با تاکید بر توجه بیشتر دولت به شهرداری‌های کوچک کشور، گفت: 800 شهرداری کشور در معرض ورشکستگی قرار دارند.

800 شهرداری کشور در معرض ورشکستگی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی عبوری صبح امروز در نشست شهرداران شهرستان‌های ساری و میاندورود با حضور نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در شهرداری سورک با اشاره به اینکه قانون لغو عوارض دریافتی شهرداری‌ها توسط مجلس تصویب شده است، اظهار داشت: متاسفانه اکنون 800 شهرداری کشور در معرض ورشکستگی قرار گرفتند.

وی افزود: وضعیت درآمدی شهرداری‌های مازندران نیز به دلیل وضعیت درآمدی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی و تجهیزات عمرانی بسیار پایین آمده و قیمت تمام شده خدمات عمرانی شهرداری‌ها را افزایش داده است.

شهردار ساری با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی در سطح شهرهای استان به دلیل گرانی بیش از اندازه مصالح ساختمانی رو به تعطیلی رفته است، تصریح کرد: امکانات سازمان شهرداری‌ها برای شهرداری‌های زیر 50 هزار نفر مازندران محقق شود.

عبوری با بیان اینکه مجلس از چند سال اخیر دولت را موظف به توسعه حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور کرده است، افزود: متاسفانه با گذشت ده سال اخیر هنوز هیچ تزریقی به شهرداری‌های استان از حیث حمل و نقل عمومی نشده است و سازمان‌های اتوبوسرانی با معضل شدید کمبود اتوبوس مواجه می‌شوند.

وی با اعلام اینکه ساخت روگذر سه راه جویبار که تعهد وزارت راه و شهرسازی بوده متوقف شده است، گفت: شهرهای مازندران به عنوان کلانشهر بوده و خدمات شهری در نقاط مختلف مازندران باید به صورت متوازن شود.

عبوری با بیان اینکه قانون تعیین تکلیف جذب نیروهای شرکتی در شهرداری‌ها باید اجرایی شود، افزود: با بازنشسته شدن نیروهای استخدامی، نمی‌توانیم از توان نیروهای شرکتی در مدیریت‌های شهرداری‌های مازندران استفاده شود.

زیان ده بودن شهرداریهای کوچک استان

حسین طبری سورکی، شهردار سورک نیز با اشاره به اینکه مشکلات شهرهای کوچک به مراتب بیشتر از سایر شهرهای دیگر استان است، گفت: بسیاری از شهرداری‌های کوچک استان درآمد ندارند و زیان ده هستند.

وی با بیان اینکه مشک کمبود تجهیزات ناوگان آتش نشانی در همه شهرداری‌های استان و سورک وجود دارد، افزود: شهرداری‌ها نهاد عمومی غیردولتی بوده که هیچ حمایتی از اعتبارات دولتی انجام نمیشود.

شهردار سورک با اشاره به اینکه پروژه‌های عمرانی بسیاری از شهرداری‌های استان به دلیل کمبود بودجه متوقف و راکد شده است، گفت: امیدواریم توجه دولت به شهرداری‌های کوچک کشور بیشتر شود.

هادیان، شهردار هولار ساری نیز با اشاره به اینکه این شهر فاقد ساختمان آتش نشانی است، گفت: شهرداری هولار نیازمند توجه بیشتر مدیران استانی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید