Iranian Agriculture News Agency

سی.ان.ان:

ناآرامی‌ها در شهر کمنتس آلمان ادامه دارد

ایرنا- مقام‌های محلی آلمان امروز شنبه اعلام کردند مهاجمان نقابدار در حاشیه موج ناآرامی های چند روز گذشته در شهر «کمنتس» واقع در شرق آلمان به یک رستوران یهودی حمله کردند.

ناآرامی‌ها در شهر کمنتس آلمان ادامه دارد

به گزارش شبکه خبری فرانس 24، سخنگوی وزارت کشور ایالتی آلمان گفت: «اقدامِ تحت انگیزه‌های سیاسی و با زمینه‌های یهودستیزی، قابل قبول ترین توضیحی است که می توان درباره حمله در شهر کمنتس داد.»
فرانس 24 نوشت: مهاجمانی که صورت خود را پوشانده بودند با سنگ و بطری به این رستوران حمله کردند. شهر کمنتس آلمان از هفته پیش و به دنبال کشته شدن فردی که گفته می‌شود پناهجو بوده است، صحنه درگیری‌های خشونت آمیز راست افراطی و مهاجرستیزان بوده است.
پلیس ایالت 'ساکسونی یا زاکسن' آلمان که این شهر در آن واقع شده است در مصاحبه با روزنامه 'دی ولت' تایید کرد که رستوران «شالوم» که در مرکز اعتراضات قرار دارد از این حمله شکایت کرده است.
روزنامه های آلمان گزارش داده اند که صاحب این رستوران زخمی شده است. این رستوران از زمان تاسیس در سال 2000میلادی بارها مورد حمله قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، درگیری ها در شهر کمنیتس که در پی قتل یک شهروند آلمانی بروز کرد توجه رسانه ها را به خود جلب کرده است.
این شهر صحنه تظاهرات و درگیری بین دو طیف مخالف و مخالف مهاجرت بوده است.
هزاران نفر در پاسخ به فراخوان مشترک حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» و جنبش خیابانی «پگیدا» بار دیگر به خیابان های این شهر سابقا کمونیست در شرق آلمان هجوم آوردند.
«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به راهپیمایی گروه‌های راست افراطی و تظاهرات مخالفان آنان در شهر کمنیتس، تاکید کرده که آلمانی ها باید برای دفاع از دموکراسی، نژادپرستی را کنار بگذارند.
ایالت ساکسونی آلمان از دیرباز دستخوش احساسات ضدمهاجرتی بوده و حزب آلترناتیو برای آلمان تقریبا یک چهارم آرا لازم در انتخابات پارلمانی سال گذشته (2017) را از این شهر کسب کرد.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید