Iranian Agriculture News Agency

نماینده خلخال:

اداره حفاظت محیط زیست مانع پیشرفت خلخال است

نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان بزرگترین مانع در مقابل توسعه و پیشرفت منطقه است.

اداره حفاظت محیط زیست مانع پیشرفت خلخال است

به گزارش ایرنا ، دکتر بشیر خالقی روز دوشنبه در گفتمان اجتماعی محور خلخال افزود: قرار گرفتن 37 درصد از مساحت کل این شهرستان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست و اعمال قوانین دست و پاگیر از سوی این اداره ، سرمایه گذاری های توسعه ای و منجر به اشتغال مولد و کار و تولید در این منطقه را عقیم کرده است.
او گفت: پس از سال ها تلاش و پیگیری موفق به خارج کردن 7 هزار هکتار از اراضی داخل منطقه حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست و زمینه سازی برای اجرای طرح های اقتصادی بزرگ و کوچک در 21 روستا شدیم.
نماینده خلخال و کوثر اظهار داشت: مردم خلخال در سالیان متمادی تنها نگهبان حیوانات وحشی منطقه بوده و اجازه فعالیت اقتصادی در داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست را ندارند و این کار افزایش مهاجرت از خلخال و خالی شدن روستاها از سکنه را بدنبال داشته است.
او همچنین گفت: بزودی 25 هزار هکتار از اراضی ملی خلخال و 20 هزار هکتار از اراضی تحت مدیریت منابع طبیعی شهرستان کوثر دوباره مورد مطالعه و بازنگری قرار می گیرد و امیدواریم با این کار زمینه آزاد سازی بخشی از اراضی کشاورزی اشغال شده مردم در دوران قبل از انقلاب به کشاورزان روستایی بازگردانده شود.
خالقی با انتقاد از نحوه واگذاری معادن خلخال از سوی سازمان صنعت ، معدن و تجارت افزود: در حالی که روزانه صدها تن سنگ معدنی توسط شرکت های غیربومی از معادن این شهرستان برداشت و بصورت خام روانه استان های اصفهان و شیراز می شود، سهم مردم خلخال از اشتغال این معادن در حد صفر است.
نمیانده خلخال همچنین گفت: حمل سنگ ها با کامیون های با بار اضافی آسفالت جاده های خلخال را تخریب کرده که برای ترمیم این خرابی اعتبارات سنگینی از منابع و اعتبارات دولتی باید هزینه شود.
وی اظهار کرد: امسال اعتبارات راه خلخال به منجیل از 90 میلیارد ریال سال قبل به 200 میلیارد ریال افزایش یافته که نویدی برای افزایش سرعت عملیات اجرایی طرح و تکمیل آن برابر با برنامه زمان بندی شده است.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید