Iranian Agriculture News Agency

برچیدن بساط دلالان خرمای پیارم با رفع معضل نقدینگی تعاونی روستایی

پایداری صادراتی خرما با بسته بندی صحیح وحرفه‌ای

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه برچیدن بساط دلالان خرمای پیارم با رفع معضل نقدینگی تعاونی روستایی است،گفت: پایداری در بازار صادراتی خرما پیارم نیازمند خروج از بسته بندی غیر حرفه‌ای است.

خبرگزاری خانه ملت: احمدمرادی درباره وضعیت صادرات خرما پیارم،گفت: 90 درصد خرمای با کیفیت و تشریفاتی پیارم در حاجی آباد تولید می‌شود و این درحالی است که برای  ارزآوری بهینه از خرما پیارم باید حضور تعاونی روستایی برای حذف دلالان  خرما در راستای خرید از کشاورزان را  تقویت کرد.

دلالان خرمای پیارم را با چک‌های بلند مدت از کشاورزان خریداری می‌کنند

نماینده  مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد، خمیر در  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعاونی روستایی با ورود به عرضه بازار خرما بساط دلالان خرما را ریشه کن کرد اما معضل اساسی  برای  پایداری در  خرید خرما  توسط  تعاونی روستایی  رفع معضل نقدینگی است تصریح کرد:  دلالان خرما پیارم را با چک‌های بلند مدت از کشاورزان خریداری می‌کنند و کشاورزان بایدماه‌ها به دنبال وصول طلبشان باشند اما مسلم است با ورود تعاونی روستایی بساط حضور دلالان از بازار خرما برچیده می‌شود.

مرادی افزود: برای رفع معضل نقدینگی تعاونی روستایی مکاتباتی با معاون رییس جمهور در این خصوص انجام داده‌ایم بنابراین باید بودجه و اعتباری به سازمان تعاون روستایی اختصاص یابد تا بتوان محصول کشاورزان  را در زمان  مقرر خریداری و بهای تولید کشاورزان را پرداخت کنند.

بسته بندی خرمای پیارم غیرحرفه ای است

وی ادامه داد:خرمای پیارم برای حضور موفق در بازار جهانی خرما مشکل جهتی کیفیت ندارد،اما بسته بندی خرما پیارم غیر حرفه ای است،بنابراین برای حضور مداوم و درآمدزایی کلان در بازارجهانی خرما بایستی حساب جداگانه‌ای برای خرما پیارم بازکرد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس با بیان اینکه از  140  هزارتن  برداشت خرمای با کیفیت هرمزگان 10هزارتن خرما پیارم  است که قابلیت صادراتی بی‌نظیری دارد، گفت: 9الی 10 درصد خرمای استان هرمزگان  که داری ارزش اقتصادی و غذایی بالایی است، پیارم  است اما این کالا درآمد زا مورد حمایت  قرار نمی‌گیرد.

پایداری در بازار صادراتی خرما پیارم نیازمند خروج  از بسته بندی غیرحرفه‌ای

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه برچیدن بساط دلالان خرمای پیارم با رفع معضل  نقدینگی تعاونی روستایی است یادآورشد:  پایداری در بازار صادراتی  خرما پیارم نیازمند خروج  از بسته بندی غیرحرفه‌ای است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید