Iranian Agriculture News Agency

خروج آمریکا از برجام تاثیری بر صادرات آبزیان ندارد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با وجود تنوع کشورهای صادراتی، خروج آمریکا از برجام تاثیری بر صادرات محصولات شیلاتی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان، حسن صالحی رئیس سازمان شیلات درباه تاثیر خروج آمریکا از برجام ،اظهار کرد: سال گذشته 130 هزارتن محصولات شیلاتی با ارزش بالغ بر 500 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد. با وجود تنوع کشورهای صادراتی،خروج آمریکا از برجام تاثیری در این زمینه نخواهد داشت.

 وی با بیان اینکه  تاکنون مشکل خاصی در زمینه ارتباط با اروپایی ها نداشته ایم،افزود:بنابراین در مورد صادرات محصولات شیلاتی اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ ندهد،مشکلی نخواهیم داشت.

صالحی ادامه داد: با وجود آنکه سال گذشته،صادرات محصولات شیلاتی بیش از هدف برنامه بود، بنابراین پیش بینی می شود که امسال میزان صادرات از سال گذشته کمتر نباشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، صادرات محصولات شیلاتی را شامل میگو،ماهیان مرکب،یال اسبی،قزل آلا،کپور،ماهیان خاویاری و برخی گونه های پرورشی همچون سوف دریایی و شانک و غذای آبزیان اعلام کرد.

صالحی در پایان سخنان خود درباه آخرین وضعیت واردات تجهیزات محصولات شیلاتی با خروج آمریکا از برجام گفت: در زمینه واردات تجهیزات و ارقام ژنتیک از اروپا و سایر کشورها بعید است که مشکلی پیش آید و تنها ممکن است درخصوص شرکت های چند ملیتی که با آمریکا کار می کنند،دچار موانعی شویم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید