Iranian Agriculture News Agency

عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی کشته شده است

رسانه‌های هلندی گزارش داده‌اند: علی معتمد نام مستعار محمدرضا کلاهی صمدی، عامل یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی در تاریخ ایران بوده است که در سال 2015 در هلند کشته شده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری پارول هلند، علی معتمد مرد ایرانی که در سال 2015 در شهر المیره هلند کشته شد، به احتمال قریب به یقین همان محمدرضا کلاهی صمدی است که در 28 ژوئن سال 1981 با حمله به دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران یکی از بزرگ‌ترین حملات تروریستی تاریخی ایران را به وجود آورد.

محمدرضا کلاهی صمدی که عضو گروهک تروریستی منافقین بود، با نام مستعار علی معتمد در  المیره زندگی می‌کرد و متخصص برق بود. وی پیشتر به دلیل اقدامات تروریستی‌اش در ایران به اعدام محکوم شده بود.

روز هفتم تیر 1360 در ساعت 21 انفجار مهیبی در ساختمان مرکزی حزب جمهموری اسلامی در بهارستان روی داد که بر اثر شدت انفجار قسمت‌هایی از ساختمان فروریخت و موجب شهادت ده ‌ها تن از مقامات مملکتی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و چند تن از وزرا شد.

در این بین عامل اصلی انفجار حزب جمهوری اسلامی یعنی محمدرضا کلاهی توانست با فرار از مهلکه از کشور بگریزد و همچنان در خفا در کشورهای اروپایی زندگی کند. در ابتدا گمان می‌رفت که او نیز در انفجار کشته شده اما پس از تحقیقات مشخص شد که عامل اصلی بمب‌گذاری خود کلاهی بوده است.

محمدرضا کلاهی پس از پیروزی انقلاب به گروهک تروریستی منافقین پیوست و با حفظ این عضویت، ابتدا پاسدار کمیته انقلاب اسلامی خیابان پاستور شد و بعد با هدایت سازمان، به داخل حزب جمهوری اسلامی راه پیدا کرد. او در حزب ارتقاء یافت و مسوول دعوت‌ها برای کنفرانس‌ها و میزگردها و جلسات شد، ضمن آنکه مسوول حفاظت حزب نیز شد

 

.image.png

وی بمب را با کیف دستی خود به داخل جلسه حزب جمهوری اسلامی واقع در نزدیکی چهارراه سرچشمه تهران انتقال داد و دقایقی قبل از انفجار، از ساختمان حزب خارج شد. پس از انفجار نیز مدتی در منزل یکی از اعضای سازمان متبوع خود مخفی شد و نهایتا از طریق مرزهای غربی کشور به عراق منتقل شد و سپس به اروپا فرار کرد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید