Iranian Agriculture News Agency

تولید دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن شکر

عضو هیئت‌مدیره و معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تولید شکر تا پایان امسال در کشور از مرز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور خواهد کرد.

رادیو اقتصاد: حسن عباسی معروفان با بیان اینکه در سال ۸۵ دو میلیون و ۴۸۱ هزار تن شکر وارد کشور شده است، افزود: امسال واردات شکر ممنوع شده که نشان از تولید کافی این محصول در کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه مازاد شکر موجود در انبارها به همراه تولید امسال جوابگوی نیاز کشور است، اظهار داشت: این مسئله بیانگر تحقق خودکفایی مملکت در بحث کالای مزبوراست.

عضو هیئت‌مدیره و معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: اگر خودکفایی بعد از دو سال ادامه پیدا کند می‌توان گفت که این مهم در تولید شکر به‌طور کامل محقق شده است.

وی گفت: در حال حاضر ماهانه ۱۸۶ هزار تن و سالانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن شکر در کشور مصرف می‌شود.

عباسی معروفان بابیان اینکه طی سال ۹۵ یک‌میلیون و ۶۳۵ هزار تن شکر تولیدشده است، افزود: امسال دو میلیون تن شکر از چغندر و نیشکر تولیدشده که نشان از افزایش ۲۵ درصدی تولید این محصول در کشور دارد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود تا پایان امسال تولید شکر در کشور از مرز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کند که با تحقق این مهم دیگر نیازی به واردات نخواهد بود.

عضو هیئت‌مدیره و معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه امسال مجوز و ثبت سفارش برای واردات شکر از سوی وزارت جهاد کشاورزی ارائه نخواهد شد، ادامه داد: طی سه سال اخیر هرساله بر تولید شکر در کشور اضافه‌شده است.

وی در ادامه یادآور شد: تأمین نیاز کشور نخستین اولویت بوده و در گام‌های بعدی صادرات شکر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید