Iranian Agriculture News Agency

جزئیات حذف آنتی‌بیوتیک‌ از چرخه تولید محصولات دام و طیور

رئیس دامپزشکی کشور جزئیات حذف آنتی‌بیوتیک‌ها از چرخه تولید محصولات دام و طیور در کشور را تشریح کرد.

 علیرضا رفیعی‌پور در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه دبیرستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده قرار بر این است که آنتی‌بیوتیک از چرخه تولید مرغ در کشور حذف شود آیا چنین امری در دستور کار است و برنامه‌ای در این باره دستور کار دارید اظهار داشت: باقی‌مانده آنتی‌بیوتیک در فرآورده‌های خام دامی مشکل جهانی است حتی کشور‌های پیشرفته دنیا نگران این هستند که مرغ، عسل، شیر، گوشت گوسفند، آبزیان آلوده به آنتی‌بیوتیک باشند و این تنها مشکل ایران نیست.

وی افزود: در حوزه ستاد زیست‌فناوری معاونت رئیس‌جمهور یک تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و به دنبال این هستیم که جایگزین‌های آنتی‌بیوتیک را در صنعت دام، طیور و زنبورعسل استفاده کنیم و نگران مانده  آنتی‌بیوتیک درگوشت، عسل، شیر، تخم‌مرغ انتهایی نباشیم.

رفیعی‌پور تصریح کرد: جایگزین پروبیوتیک‌ها به جای آنتی‌بیوتیک‌ها در دستور کار است که این موضوع در حال اجرا است وامیدواریم  باشدت بیشتری انجام شود و بتوانیم گام‌های مؤثری برداشته باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: در حوزه کاری امیدواریم که درصدی که ممکن است تولیدکنندگان آنتی‌بیوتیک بیشتری مصرف کنند یا زمان پرهیز از آن را رعایت نکنند و بلافاصله تولید را به بازار بدهند را با تست‌های دوره‌ای که انجام می‌دهیم شناسایی کنیم.

وی عنوان کرد: بین سازمان دامپزشکی و معاونت علمی فناوری ریس جمهور تفاهم‌نامه‌ای امضا شده که درآینده مشاهده کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک در صنایع دام، زنبورعسل، آبزیان باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید