Iranian Agriculture News Agency

نیکزادی پناه تاکیدکرد:

خرمای مضافتی بم عاری از مشکلات بهداشتی است

لزوم توقف تخریب بازارخرمایی بم با اتهامات کذب

نماینده مردم بم در مجلس با بیان اینکه خرمای مضافتی بم عاری از مشکلات بهداشتی است،گفت: برخی‌ها به دنبال تخریب بازارخرمایی مضافتی بم با اتهامات کذب هستند.

 

 

خبرگزاری خانه ملت: حبیب الله نیکزادی پناه درباره وضعیت تولید خرما در بم، گفت: مطرح شدن این بحث که خرمای مضافتی بم آلودگی دارد،بسیار آزار دهنده است؛بنابراین نباید اجازه داد این نوع مباحث کذب مطرح شود،زیرا نخلداران این اقشار زحمتکش بسیار در این زمینه متضرر می‌شوند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج، نرماشیر درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد:نباید اجازه داد برخی‌ها با  بیانات غیراخلاقی و به دور از محورهای کار‌شناسی شده در زمینه محصولات کشاورزی بویژه خرما که یک محصول بسیار استراتژیک در بازارکشاورزی است، اظهارنظرکنند.

خرمای مضافتی با تاریخ شهر بم عجین شده است

نیکزادی پناه افزود:نباید اجازه داد برخی‌ها با شایعه پراکنی خرمای باکیفیت و بهداشتی مضافتی بم را متهم به آلودگی کنند و این درحالی است که خرمای مضافتی بم با تاریخ بم عجین شده است و این امر نشان ازکیفیت بی‌نظیر خرمای بم در دنیای کشاورزی دارد.

نظارتی در تولید کارتن خرما وجود ندارد

وی ادامه داد: نظارتی در تولید کارتن خرما وجود ندارد،بدین معنا که  برخی  از کارتن سازان با سلایق خودشان و با استفاده از برند خرمای مضافتی بم کارتن را تولید و سپس روانه بازار خرما می‌کنند و از همین رو جا دارد سازمان استاندارد برای دفاع از حقوق تولیدکنندگان خرما مضافتی بم در این راستا نظارت ویژه کند.

عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس یادآورشد:خرمای مضافتی بم در ماه مبارک رمضان دراختیار تمام استان‌های کشور قرار می‌گیرد و از همین رو پیش بینی می‌کنیم که  تمامی خرمای مضافتی بم در آستانه ماه مبارک رمضان به فروش می رسد و این امر نشان از کیفیت بالای خرمای بم در حیطه داخلی و خارجی دارد ./

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید