Iranian Agriculture News Agency

محمودزاده مطرح کرد:

دلایل افزایش قیمت گوشت

از نوسانات قیمت دلار تا ضعف در مدیریت بازار

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از عملکرد دولت در زمینه مدیریت بازار گوشت قرمز انتقاد کرد.

خبرگزاری خانه ملت: جلال محمودزاده با اشاره به افزایش قیمت گوشت در روزهای اخیر به عوامل تاثیرگذار بر گرانی این کالا اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی به دلیل مدیریت نادرست و ضعف در وزارت جهادکشاورزی نیازمند واردات گوشت قرمز هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند سال گذشته به دلیل شیوع تب برفکی در دام های 21 استان کشور، تعداد قابل توجهی از دام ها سبک و سنگین را از دست دادیم و انتظار می‌رفت که دولت قبل از شیوع این بیماری به همه دام‌ها، از گسترش آن جلوگیری می‌کرد اما چنین اقدامی صورت نگرفت.

نماینده مردم مهاباد در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: بعد از شیوع بیماری دولت باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار می‌داد تا دام جایگزین تهیه و خسارت جبران شود اما با بی‌توجهی دولت به این امر میزان تولید گوشت قرمز کاهش یافت و به سمت واردات این محصول رفتیم.

وی با انتقاد از وابستگی به واردات گوشت قرمز، گفت: از آنجایی که واردات گوشت قرمز با دلار صورت می‌گیرد، نوسانات ارزی باعث شد گوشت قرمز در روزهای اخیر نیز افزایش یابد و با توجه به عدم مدیریت بازار ارز، پیش‌بینی می‌شود روند گرانی گوشت قرمز ادامه پیدا کند.

محمودزاده، با بیان اینکه بخش پشتیبانی دام وزارت جهادکشاورزی نیز به وظایف خود عمل نکرده است، توضیح داد: واحد پشتیبانی دام وظیفه تنظیم بازار ارز را برعهده دارد به نحوی که اگر محصولی گران شد باید با در نظر گرفتن یارانه کالا مورد نیاز با قیمت مناسب ارائه شود .

این نماینده مجلس ادامه داد: این واحد نه تنها قیمت نهاده‌های دامی را مدیریت نکرد که به گرانی نهاده ها به دلیل افزایش قیمت دلار دامن زد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با این حساب بیماری دام، عدم جایگزینی دام تلف شده، افزایش قیمت دلار و مدیریت ضعیف از جمله عوامل گرانی قیمت گوشت است که با توجه به ادامهدار بودن این موارد، گرانی گوشت نیز ادامه خواهد داشت./

http://www.icana.ir/Fa/News/379532

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید