Iranian Agriculture News Agency

اظهارات توهین‌آمیز مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران:

بیش از ۹۰ درصد قراردادهای نظام دامپزشکی صوری هستند

تعرفه‌های نظام دامپزشکی بسیار سنگین است!

«الله‌یار ولیزاده وندچالی» مدیران نظام دامپزشکی مازندران را افراد ناشایست و غیر حرفه‌ای در صنعت دام معرفی کرد و گفت: نباید به بهای اشتغال فارغ‌التحصیلان دامپزشکی، نابودی تولید را رقم بزنیم ...

حکیم مهر: مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران که همزمان رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری ایران و عضو هیئت مدیره صندوق ملی دام است، در اظهاراتی، ضمن ناشایست خواندن مدیران نظام دامپزشکی، گفت: نباید به بهای اشتغال فارغ التحصیلان دامپزشکی، نابودی تولید را رقم بزنیم!

«الله یار ولیزاده وندچالی» تولیدات دامی را دچار مشکلات زیادی دانست و اظهار کرد: نظام دامپزشکی یکی از مشکلات پیش روی دامدارای و دامپروری استان است.

وی مدیران نظام دامپزشکی مازندران را افراد ناشایست و غیر حرفه ای در صنعت دام معرفی کرد و گفت: قانون تعیین کرده که نظام دامپزشکی باید وجود داشته باشد و با اصل آن مخالف نیستیم، اما مطالبه اصلی دامداران دستورالعمل های ناهمخوان با شرایط اقلیمی مازندران و مدیریت ناکارآمد این نهاد است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنعت دامپروری کشور مشکلات مربوط به نظام دامپزشکی را مطالبه اکثر تولیدکنندگان دامی برشمرد و اظهار کرد: مشکلات فوق الذکر موجب شده تا بیش از 95 درصد دامداران استان به دنبال اخذ مجوز نروند .

 

ولیزاده در ادامه تاکید کرد: اگر دامداران استان سامان دهی و دارای پروانه شوند، می توانند نقش به سزایی در تولید و افزایش سطح درآمدی روستاییان داشته باشند .

وی با بیان اینکه اگر دامداران سنتی به مسائل بهداشتی، درمانی و پیشگیری آشنا باشند، یقیناً شاهد افزایش بهره وری تولید دامی خواهیم بود، تاکید کرد: بیش از 90 درصد قراردادهای نظام دامپزشکی و نظام مهندسی کشاورزی صوری هستند؛ تمامی دامداران و تولیدکنندگان دامی با هزینه شخصی از دامپزشک بهره می برند .

ولیزاده با تاکید بر این نکته که نباید به بهای اشتغال فارغ التحصیلان دامپزشکی، نابودی تولید را رقم بزنیم، تصریح کرد: دامداران را مجبور به عقد قرارداد با نظام دامپزشکی می کنند، در حالی که هیچ تعهدی در قبال آن وجود ندارد؛ شاید این کار قانونی باشد اما عملی نیست .

مدیرعامل اتحادیه صنعت دامپروری مازندران با بیان اینکه دامداران حاضرند مجوز را به جای نظام دامپزشکی از سازمان دامپزشکی دریافت کنند، اظهار کرد: تعرفه های نظام دامپزشکی بسیار سنگین است و تابع هیچ مقررات نظارتی نیست که بتوان مطالبه کرد .

وی در ادامه سخنانش افزود: در هیچ جای دنیا دیده نشده که دامدار نظام دامپزشکی پیشاپیش هزینه 4 سال خود را در قالب ویزیت دامپزشک دریافت کند!

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید