Iranian Agriculture News Agency

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

وام کشاورزان خسارت دیده تا سال ۹۸ امهال می‌شود

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد که بنا به تصمیم اتخاذ شده در این کمیسیون مقرر شده که وام کشاورزان خسارت دیده تا سال ۹۸ امهال شود.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ علی محمد شاعری اظهار کرد: از آنجا که تعدادی از نمایندگان مجلس، پیگیر موضوع امهال وام‌های کشاورزان و دامپروران خسارت دیده هستند، کمیسیون کشاورزی مجلس در آخرین جلسه خود مقرر کرد که وام کشاورزان خسارت دیده تا سال ۹۸ امهال شود.

شاعری با بیان اینکه برخی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس اعتراضات جدی نسبت به کوتاهی دولت در مورد امهال وام کشاورزان خسارت دیده داشتند، گفت: در همین رابطه و با توجه به اهمیت موضوع، اخیرا در کمیسیون کشاورزی مجلس با حضور نمایندگانی از سازمان مدیریت بحران، بانک مرکزی، بانک کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهادکشاورزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در این جلسه مسئولان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط اعلام کردند که امهال این وام‌ها در سال‌های 93، 94 و 95 برابر قانون انجام شده و اجرای این موضوع در سال 96 در حال پیگیری است.

شاعری عنوان کرد: بنا به اعلام مسئولان، به زودی آیین نامه‌های مربوط به این موضوع توسط دولت ابلاغ می‌شود و به این ترتیب، بدهی‌های کشاورزان خسارت دیده برای سه سال یعنی تا سال 98 امهال خواهد شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان گفت: براساس بند(خ) ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است سود، کارمزد و جریمه وام‌های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه را بر عهده بگیرد و به مدت سه سال این وام‌ها را امهال کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید