Iranian Agriculture News Agency

وزیر نیرو در نشست خبری حاشیه سومین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد خبر داد:

آغاز فعالیت کمیته مشترک آب ایران و عراق

وزیر نیرو با مثبت ارزیابی کردن روند مذاکرات در سومین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد، گفت: از جمله توافقات صورت گرفته می‌توان به فعال شدن کمیته مشترک آب دو کشور ایران و عراق اشاره کرد که فعالیت‌های خود را در چارچوب معاهدات پس از مدتی تعطیلی مجددا آغاز می‌کند.

آغاز فعالیت کمیته مشترک آب ایران و عراق

به گزارش ایانا به نقل از پاون، "علی‌اکبر محرابیان" بعدازظهر امروز شنبه در نشست خبری حاشیه سومین کنفرانس بین‌المللی آب بغداد ضمن مثبت ارزیابی کردن فرآیند برگزاری این دوره از کنفرانس بین‌المللی آب، گفت: در این اجلاس شاهد هم‌اندیشی و گفت‌وگوی مسئولان حوزه آب به‌ویژه اندیشمندان، دانشمندان و نهادهای بین‌المللی بودیم.

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای حکام مرکز منطقه‌ای مدیریت آب شهری وابسته به یونسکو افزود: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که با توجه به شرایط اقلیمی و کاهش بارش‌ها لازم است با افزایش سطح همکاری‌ها و استفاده از تجارب یکدیگر بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم و با مدیریت صحیح منابع آبی، حداکثر منافع را برای مردم کشورها به ارمغان آوریم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های آبیاری‌ تحت فشار و مدیریت منابع آب، افزایش راندمان آب را فراهم کرده و این مسئله امکان تولید محصولات و زندگی را برای مردم منطقه بیش از پیش تسهیل می‌کند.

محرابیان با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت آقای "السودانی" مذاکرات خوبی در سطوح مختلف مقامات دو کشور ایران و عراق برقرار شد، افزود: طی سه دوره مذاکرات ایران با وزیر منابع آبی جمهوری عراق، در محیطی بسیار خوب و در حوزه‌های فنی، حقوقی و مدیریتی برای افزایش سطح بهره‌مندی مردم از منابع آب گفت‌وگوهای موثری صورت گرفت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید